Mai multe puncte ale frontierei se închid de la 1 ianuarie după intrarea României în spațiul Schengen

Incepand cu 1 ianuarie 2025, o data cu intrarea Romaniei in spatiul Schengen, mai multe puncte de trecere a frontierei spre Ungaria si Bulgaria, cat si doua puncte de trecere a frontierei situate la Marea Neagră şi Dunare, se vor inchide, potrivit unui proiect al MAI.

Inchiderea definitivă a următoarelor puncte de trecere a frontierei de stat a României cu Ungaria:

  1. Petea, judeţul Satu Mare – rutier, deschis prin Decretul Consiliului de Stat nr.185/980 privind
    deschiderea şi funcţionarea punctului de control de trecere a frontierei de stat Petea pentru traficul
    international.
  2. Carei, judeţul Satu Mare – feroviar, deschis prin Hotărârea Guvernului nr. 662/2004 privind
    deschiderea Punctului feroviar de trecere a frontierei de stat şi înfiinţarea Biroului vamal de
    control şi vămuire la frontiera Carei (România) – Agerdomajor – Tiborszallas (Ungaria).
  3. Urziceni, judeţul Satu Mare – rutier, deschis prin Hotărârea Guvernului nr.393/2003 privind
    deschiderea punctelor de trecere a frontierei de stat şi a birourilor vamale de control şi vamuire la
    frontiera Săcuieni (România) – Letaverdes (Republica Ungară) şi Urziceni (România) – Vallaj
    (Republica Ungară).
  4. Săcuieni, judeţul Bihor – rutier, deschis prin Hotărârea Guvernului nr.393/2003 privind
    deschiderea punctelor de trecere a frontierei de stat şi a birourilor vamale de control şi vămuire la
    frontiera Săcuieni (România) – Letaverdes (Republica Ungară) şi Urziceni (România) – Vallaj
    (Republica Ungară).
  5. Valea lui Mihai, judeţul Bihor – feroviar şi rutier, deschis prin Hotărârea Consiliului de Miniștri
    nr. 311/1964 privind eliberarea documentelor și acordarea vizelor pentru trecerea frontierei de stat
    a Republicii Populare Române, precum și organizarea și funcționarea punctelor de control pentru
    trecerea frontierei de stat, act normativ abrogat.
  6. Episcopia Bihor, judeţul Bihor – feroviar, deschis prin Hotărârea Consiliului de Miniștri nr.
    311/1964 privind eliberarea documentelor și acordarea vizelor pentru trecerea frontierei de stat a
    Republicii Populare Române, precum și organizarea și funcționarea punctelor de control pentru
    trecerea frontierei de stat, act normativ abrogat.
  7. Borş, judeţul Bihor – rutier, deschis prin Hotărârea Consiliului de Miniștri nr. 311/1964 privind
    eliberarea documentelor și acordarea vizelor pentru trecerea frontierei de stat a Republicii
    Populare Române, precum și organizarea și funcționarea punctelor de control pentru trecerea
    frontierei de stat, act normativ abrogat.
  8. Salonta, judeţul Bihor: rutier, deschis prin Hotărârea Guvernului nr.700/ 14.12.1993 privind deschiderea punctelor de
    control pentru trecerea frontierei Turnu (România) – Battanyia (Ungaria), Salonta (România) Mehkerek (Ungaria); feroviar, stabilit prin Hotărârea Consiliului de Miniștri nr. 311/1964 privind eliberarea documentelor și acordarea vizelor pentru trecerea frontierei de stat a Republicii Populare
    Române, precum și organizarea și funcționarea punctelor de control pentru trecerea frontierei de stat, act normativ abrogat.
  9. Vărşand, judeţul Arad – rutier, stabilit prin Decretul Consiliului de Stat nr.400/1982 privind
    controlul pentru trecerea frontierei de stat române, act normativ abrogat.
  10. Curtici, judeţul Arad-feroviar, stabilit prin Hotărârea Consiliului de Miniștri nr. 311/1964 privind
    eliberarea documentelor și acordarea vizelor pentru trecerea frontierei de stat a Republicii
    Populare Române, precum și organizarea și funcționarea punctelor de control pentru trecerea
    frontierei de stat, act normativ abrogat.
  11. Tudor Vladimirescu, judeţul Arad – rutier, deschis prin Hotărârea Guvernului nr.800/2002 privind
    deschiderea punctului de trecere a frontierei de stat situat în Terminalul RO-LA aflat în incinta
    Combinatului Chimic Archim din comuna Tudor Vladimirescu, judeţul Arad.
  12. Turnu, judeţul Arad – rutier, deschis prin Hotărârea Guvernului nr.700/1993 privind deschiderea
    punctelor de control pentru trecerea frontierei Turnu (România) – Battanyia (Ungaria), Salonta
    (România) – Mehkerek (Ungaria).
  13. Nădlac, judeţul Arad – rutier, stabilit prin Hotărârea Consiliului de Miniștri nr. 2415/1968 privind
    punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, act normativ abrogat.
  14. Nădlac II, judeţul Arad – rutier, deschis prin Hotărârea Guvernului nr. 515/2015 privind
    deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota
    (Ungaria).
  15. Cenad, judeţul Timiş – rutier, înființat prin Hotărârea Guvernului nr.704/1992 privind înfiinţarea
    Punctului de trecere a frontierei Cenad, judeţul Timiş, pentru traficul internaţional de călători şi
    mărfuri.
  16. Borş II, judeţul Bihor – rutier, deschis prin Hotărârea Guvernului nr.720/2020 privind deschiderea
    punctului internaţional de trecere a frontierei de stat româno-ungare Borş II (România)-
    Nagykereki (Ungaria) pentru transportul de persoane şi de mărfuri.
  17. Beba Veche, judeţul Timiş – rutier, deschis prin Hotărârea Guvernului nr.445/2024 privind
    deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei de stat Beba Veche (România)-
    Kübekháza (Ungaria), pentru completarea anexei nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a
    Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate
    prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002, precum şi pentru trecerea în domeniul public al statului
    şi în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a sectorului de drum judeţean DJ
    682, inclusiv a terenului aferent acestuia, aflate în domeniul public al judeţului Timiş şi în
    administrarea Consiliului Judeţean Timiş, precum şi încadrarea acestuia în categoria funcţională
    a drumurilor de interes naţional

Pentru partea cu Bulgaria vor fi inchise:

  1. Calafat, judeţul Dolj – rutier și feroviar, deschis prin Hotărârea Consiliului de Miniștri nr.
    1144/1971 privind aprobarea deschiderii punctelor de control pentru trecerea frontierei de stat
    române pentru trafic internaţional de călători Calafat, Calarasi (Chiciu) şi Ostrov.
  2. Bechet, judeţul Dolj – rutier, bac și portuar, deschis prin Hotărârea Guvernului nr. 586/1992
    privind deschiderea Punctului de trecere a frontierei Bechet (România) – Oreahovo (Bulgaria)
    pentru traficul internaţional de călători şi mărfuri.
  3. Corabia, judeţul Dolj – portuar – stabilit prin Hotărârea Consiliului de Miniștri nr. 311/1964
    privind eliberarea documentelor și acordarea vizelor pentru trecerea frontierei de stat a Republicii
    Populare Române, precum și organizarea și funcționarea punctelor de control pentru trecerea
    frontierei de stat, act normativ abrogat.
  4. Turnu Măgurele, judeţul Teleorman – rutier și portuar, deschis prin Hotărârea Guvernului nr.
    158/1994 privind deschiderea Punctului de control pentru trecerea frontierei Turnu Măgurele
    (România) – Nikopol (Bulgaria) şi a Unităţii vamale „Turnu Măgurele”.
  5. Zimnicea, judeţul Teleorman – rutier și portuar, deschis prin Hotărârea Guvernului nr. 524/1997
    privind deschiderea Punctului de control pentru trecerea frontierei de stat Zimnicea –
    România şi Svistov – Bulgaria şi a Biroului vamal Zimnicea.
  6. Giurgiu I, judeţul Giurgiu – rutier, feroviat și portuar, stabilit prin Hotărârea Consiliului de
    Miniștri nr. 311/1964 privind eliberarea documentelor și acordarea vizelor pentru trecerea
    frontierei de stat a Republicii Populare Române, precum și organizarea și funcționarea punctelor
    de control pentru trecerea frontierei de stat, act normativ abrogat.
  7. Oltenița, judeţul Călăraşi – portuar, înființat prin Hotărârea Guvernului nr.431/1995 privind
    înfiinţarea Punctului de control pentru trecerea frontierei Olteniţa (România) – Tutrakan
    (Bulgaria).
  8. Călărași, judeţul Călăraşi – rutier și portuar, înființat prin Hotărârea Guvernului nr. 701/1993
    privind înfiinţarea Punctului de control pentru trecerea frontierei Călăraşi (România) –
    Silistra (Bulgaria).
  9. Ostrov, judeţul Constanţa – rutier, deschis prin Hotărârea Consiliului de Miniștri nr. 1144/1971
    privind aprobarea deschiderii punctelor de control pentru trecerea frontierei de stat române pentru
    trafic internaţional de călători Calafat, Calarasi (Chiciu) şi Ostrov.
  10. Lipnița, judeţul Constanţa – rutier, deschis prin Hotărârea Guvernului nr.1016/2012 privind
    aprobarea deschiderii punctelor de trecere a frontierei Dobromir (România) – Krushari
    (Republica Bulgaria) şi Lipniţa (România) – Kainargea (Republica Bulgaria) pentru traficul
    internaţional de persoane şi de mărfuri.
  11. Dobromir, judeţul Constanţa – rutier, deschis prin Hotărârea Guvernului nr. 1016/2012 privind
    aprobarea deschiderii punctelor de trecere a frontierei Dobromir (România) – Krushari
    (Republica Bulgaria) şi Lipniţa (România) – Kainargea (Republica Bulgaria) pentru traficul
    internaţional de persoane şi de mărfuri.
  12. Negru – Vodă, judeţul Constanţa – rutier și feroviar, stabilit prin Hotărârea Consiliului de Miniștri
    nr. 311/1964 privind eliberarea documentelor și acordarea vizelor pentru trecerea frontierei de stat
    a Republicii Populare Române, precum și organizarea și funcționarea punctelor de control pentru
    trecerea frontierei de stat, act normativ abrogat.
  13. Vama Veche, judeţul Constanţa– rutier, stabilit prin Hotărârea Consiliului de Miniștri nr.
    311/1964 privind eliberarea documentelor și acordarea vizelor pentru trecerea frontierei de stat a
    Republicii Populare Române, precum și organizarea și funcționarea punctelor de control pentru
    trecerea frontierei de stat, act normativ abrogat.
  14. Giurgiu II, judeţul Giurgiu-rutier (în regim de bac), deschis prin Hotărârea Guvernului nr.
    733/2024 privind deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei de stat Giurgiu
    (România)-Ruse (Republica Bulgaria) II, în regim de bac, precum şi pentru
    completarea anexei nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a
    Guvernului nr.105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea
    Guvernului nr. 445/2002

Închiderea definitivă a următoarelor puncte de trecere a frontierei de stat situate la Marea Neagră și
Dunărea maritimă-portuar:

  1. Brăila, judeţul Brăila, stabilit prin Hotărârea Consiliului de Miniștri nr. 250/1963 privind
    eliberarea documentelor şi acordarea vizelor pentru trecerea frontierei de stat a Republici Populare
    Române, precum şi organizarea şi funcţionarea punctelor de control pentru trecerea frontierei de
    stat, act normativ abrogat.
  2. Cernavodă, judeţul Constanţa, stabilit prin Hotărârea Consiliului de Miniștri nr. 250/1963 privind
    eliberarea documentelor şi acordarea vizelor pentru trecerea frontierei de stat a Republici Populare
    Române, precum şi organizarea şi funcţionarea punctelor de control pentru trecerea frontierei de
    stat, act normativ abrogat.

În ceea ce privește activitatea Poliției de Frontieră Române, absența controlului la frontierele interne nu aduce atingere exercitării competențelor polițienești de către Poliția de Frontieră Română în zona de competență. Aceste activități nu au ca obiectiv controlul la frontiere, ele au ca scop combaterea migrației ilegale și a criminalității transfrontaliere.

Eliminarea controalelor la frontierele interne implică necesitatea sporirii măsurilor de asigurare a ordinii și siguranței publice, în condițiile în care în prezent România se confruntă cu o paletă variată de modalități de migrație ilegală, având în vedere poziția sa geografică, la confluența dintre Orient – ca zonă de plecare a migranților și Occident – ca spațiu de destinație al migrației ilegale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *