Lucrări pe drumurile din Moldova

drum

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași anunță că lucrările la principalele artere din regiune sunt în plină desfășurare. Autoritățile caută soluții pentru ca scumpirile din ultimele luni la materialele de construcții să nu afecteze lucrările la drumurile de interes național, mai ales cele care au primit finanțare de la stat.

Drumul care leagă Târgu Frumos de Botoșani are o lungime de aproximativ 77 de kilometri și traversează nouă comune. Pe lângă refacerea drumului, investiția mai cuprinde reabilitarea a opt poduri pe tot traseul și construirea unuia nou.

Erau probleme mari și ca standard, cu două benzi de 2,5. Acum l-am dus la o dimensiune de 9 metri și cu acostamentele undeva la 10 metri. Am reabilitat toate podurile, podețele, am realizat lucrări de terasamente adică de balastare, de împietruire, lărgire acostamente. AB-2 este un strat de egalizare care vine peste straturile de piatră, iar apoi vine cu biderul care este stratul de legătură care ia forțele din trafic și apoi vine stratul de uzură. Nu putem intra în iarnă cu AB-2 deoarece constructorul va avea probleme în sensul că va trebui să îl toarne din nou în primăvară. Deci trebuie un strat de rezistență cum este binderul”, a spus Ovidiu Mugurel Laicu, director DRDP Iași.

Proiectul este finanțat cu fonduri de la Uniunea Europeană motiv pentru care trebuie respectate termenele de execuție a lucrările. Pentru a nu întâmpina decalaje din cauza creșterii prețurilor la materialele de construcții, Ministerul Transporturilor caută soluții. 

Marea majoritate a materialelor: ciment, armături, tablă vin din Ucraina. La nivelul Comisiei Europene probabil că se vor lua în calcul și aceste creșteri de preț care sunt independente de voința noastră sau a constructorului, a mai spus Ovidiu Mugurel Laicu, director DRDP Iași.

Autoritățile speră ca drumul național să fie gata până în vara 2023.