Liliana Romaniuc a fost numita consilier de stat

Cum vom deveni o naţiune puternică?

Sharing is caring!

Fostul inspector general a devenit de ieri consilier de stat în cadrul aparatului de lucru al vicepremierului Raluca Turcan. Aceasta a propus ieri un alt mod de organizare a ultimelor saptamani de scoala.

“În urma multor discuții cu profesorii și directorii din diferite școli din toată țara, am ajuns la următoarele concluzii:
– în puține școli are loc învățare pe bune, cele mai multe sunt școli particulare, unde procesul educațional online este bine pus la punct, conevergent și coerent. Elevii participă în proporție de aproape 100%. Avem exemple de bună practică care trebuie valorificate.
– există și școli publice unde activitatea este bine organizată, profesorii lucrează frumos, doar că nu participă toți elevii, mai ales după anunțul că nu vor mai merge la școală până în septembrie. Va fi tare complicat să readucem învățarea la elevi, ca activitate de bază.
– există mulți, foarte mulți elevi care nu au participat deloc la activitățile online, indiferent de tipul acestora. Trebuie să-i identificăm și să ne ocupăm de ei în mod personalizat. Riscul de abandon școlar masiv este foarte, foarte mare. De analfabetism funcțional nici nu mai vorbesc, că tot degeaba…
– profesorii și directorii trebuie să aibă curajul și să spună exact cum stau lucrurile. Nu trebuie „să dea bine”, indiferent cine îi întreabă. Pentru a putea lua decizii bune trebuie să știm cum e realitatea, fără cosmetizări. Același lucru e valabil și pentru inspectori. Cunosc viața de inspectorat, știu temerile și vulnerabilitățile în fața șefilor sau a presei, dar nu mai merge așa. Riscăm să blocăm sistemul sau să-l dezintegrăm. Știu ce vorbesc, credeți-mă, și nu nu sunt nici colerică și nici emoțională. Vorbesc din ce mi se spune, iar ce mi se spune nu e deloc încurajator…
– desfășurarea orelor, indiferent câte minute au ele, la fel ca în învățarea face to face, nu funcționează bine, decât în foarte puține cazuri. Am experimentat și am văzut. Motivele sunt diverse, nu intru în această discuție acum. Deci, trebuie să facem altfel.
Ma avem câteva săptămâni de școală. Propun ca în locul orelor cu toți elevii, sau cu câți vin, să împărțim colectivele în grupe mai mici, de 3-4 copii și să începem să lucrăm cu ei în acest mod, calupuri de 15-20 minute activități de relaționare, comunicare, învățare. Nu le cerem profesorilor să lucreze mai multe ore, ci să distribuie orele altfel, mai ales la limba română și la matematică. Se pot găsi activități de învățare asincron și pentru ceilalți, care participă de obicei, pentru a continua învățarea și cu ei, în timp ce se lucrează cu diferitele grupuri. Trebuie doar să ieșim din cutiuțe și să gândim un pic altfel, pentru că totul este altfel acum.
Formarea cea mai importantă de care au nevoie profesorii este în domeniul psihopedagogiei, designului activităților de învățare, metodelor și strategiilor de învățare-evaluare, comunicare și relaționare. Cu tastele și cu aplicațiile se vor descurca. Iar dacă nu se vor descurca, îi vor ajuta elevii, ceea ce e chiar de dorit. Va crește motivația elevilor pentru învățare și participare la activitățile educaționale”, a anuntat pe Facebook, Liliana Romaniuc.

shares