Istoria jocurilor și a consolelor de joc

image-10

Jocurile au apărut ca o ciudățenie tehnologică la un târg de științe, în 1950, punând bazele cele mai profitabile industrii de divertisment din lume.

Boom-ul tehnologiei mobile din ultimii ani a revoluționat industria și a deschis porțile unei noi generații de jucători și dezvoltatori de jocuri. Jocurile au ajuns să fie extrem de populare, devenind parte integrată în cultura populară modernă, încât acum orice om știe de AngryBirds sau de CounterStrike, CandyCrash, iar 80% dintre gospodăriile din Statele Unite au o consolă.

Dar să revenim la primii ani de jocuri. Primul joc a fost dezvoltat de Dr. Edward UhlerCondon, având la bază jocul de matematică Nim. În primele șase luni de la lansare, jocul a fost practicat de aproximativ 50 000 de oameni.

Cu toate acestea, primul sistem de jocuri conceput pentru uz casnic a apărutaproape trei decenii mai târziu, când Ralph Baer și echipa sa au lansat prototipul, „Brown Box”, în 1967.

Aceasta avea să fie prima consolă de gaming. Era o cutie cu tehnologia acelor vremuri, care se putea conecta la televizor, iar jucătorii controlau cuburi pe cran. Primul joc integrat era un ping-pong. Nu vă imaginați că exista grafi din zilele noastre. În realitate era vorba de două cuburi ce interacționau cu un al treilea cub. Jocurile erau programate la nivel de pixel, adaptate la tehnologia anilor 1960.

„Brown Box” a fost licențiată de Magnavox, iar în 1972 a apărut MagnavoxOdyssey, predecesorul Atari. În perioada 1972 – 1975, Au fost vândute peste 300 000 de console. La acea vreme erau considerate vânzări slabe, însă raportat la acea vreme chiar putem spune că lucrurile evoluau foarte bine.

A urmat perioada jocurilor mecanice. Sega și Taito au fost primele companii care au stârnit interesul publicului pentru jocurile de tip arcade când au lansat jocurile electro-mecanice Periscope și Crown Special Soccer în 1966 și 1967.

În 1972, Atari (fondată de NolanBushnell) a devenit prima companie de jocuricare a stabilit cu adevărat punctul de referință pentru o comunitate de jucători la scară largă .

Atari a început să vândă primul joc video electronic real Pong, iar aparatele arcade au început să apară în baruri, piste de bowling și centre comerciale din întreaga lume. Între 1972 și 1985, peste 15 companii au început să dezvolte jocuri video pentru piața aflată în continuă expansiune.

Odată cu evoluția tehnologiei au evoluat și jocurile. Au început să apară consolele pentru acasă, iar dezvoltatorii de jocuri erau provocați să dezvolte noi titluri care să fie atractive pentru enduser. Au fost puse bazele și jocurilor multiplayer. La început au existat jocurile mecanice ce puteau fi practicate în sistem singleplayer sau multiplayer (în realitate se puteau practica în maxim 2 jucători).

În paralel cu dezvoltarea jocurilor mecanice și a noilor titluri, a fost dezvoltată și tehnologia ce ține de grafică, programare și alte tehnologii necesare pentru a dezvolta noi jocuri.

Boom-ul jocurilor video cauzat de SpaceInvaders a dus la apariția unui număr mare de noi companii și console, ceea ce a dus la o perioadă de saturație a pieței. Prea multe console de jocuri și prea puține jocuri noi interesante și atractive pentru a le juca, au dus în cele din urmă la prăbușirea jocurilor video, în 1983, care a înregistrat pierderi uriașe și o mulțime de titluri nepopulare și de proastă calitate îngropate. Industria jocurilor avea nevoie de o schimbare.

Au început să apară calculatoarele personale, precum Commodore Vic-20, Commodore 64 și Apple II. Erau accesibile și au reușit să crească rapid în popularitate. Au reușit să resusciteze și interesul jucătorilor pentru alte tipuri de jocuri.

După 1990, odată cu dezvoltarea internetului, s-a trecut la jocurile online pe console și PC-uri. Oamenii simțeau nevoia de a interacționa chiar și în jocuri. Așa au luat naștere și primele cazinouri online, care aduceau la un click distanță renumite jocuri din domeniul gamblingului.

Incontestabil, sloturile au fost printre primele jocuri ce au câștigat publicul în mediul virtual. Erau ușor de replicat, iar producătorii de sloturi aveau posibilități infinite de a adapta un principiu de joc în mii de variante. Grație graficii și a noilor tehnologii, au fost dezvoltate zeci de variante de pacanele cu fructe sau alte tipuri de jocuri de tip slots cum este sizzling hot gratis.

Un alt boom tehnologic, ce a revoluționat industria de gaming, a fost migrarea spre dispozitivele mobile. De când smartphone-urile și magazinele de aplicații au fost lansate pe piață în 2007, jocurile au trecut printr-o altă evoluție rapidă care a schimbat modul în care oamenii practică jocuri. Evoluțiile rapide ale tehnologiei mobile din ultimul deceniu au creat o explozie a jocurilor mobile , care audus la depășirea veniturilor în comparație cu jocurile pe consolă, în 2015.

Trecerea la tehnologia mobilă a definit capitolul recent al jocurilor și gamblingului. Putem spune că nu mai există limitări cu privire la dezvoltarea acestor jocuri pentru că s-a ajuns la un nivel foarte ridicat când vine vorba de performanțele unui smartphone.