ISJ Iași – gazdă pentru reuniunea transnațională din cadrul proiectului de parteneriat strategic Erasmus + „Specific Learning Disorder no more!” (LEAD)

f240432f-19d4-421d-8e6b-7223eea8899b

În perioada 29-30 martie 2022, Inspectoratul Școlar Județean Iași este gazda reuniunii transnaționale din cadrul proiectului Erasmus+ ”Specific Learning Disorder no more! (LEAD). Activitățile se vor desfășura cu participarea fizică a partenerilor din Italia – Enfor-Research Institute/Centre (Matera), Istituto Comprensivo2 „Giovanni Paolo II” (Policoro), Belgia – Lifelong Learning Platform și Spania – Universidad de Valladolid.

Scopul proiectului este de a contribui la creșterea incluziunii sociale începând cu educația școlară și scăderea abandonului școlar timpuriu (ESL), abilitând elevii cu competențele adecvate. Proiectul dorește să identifice și să învingă barierele pe care elevii cu deficiențe specifice de învățare – dislexie, disgrafie, discalculie – le întâlnesc la școală când încep să scrie și să citească..

Obiectivul proiectului se concretizează în abilitarea și sprijinirea elevilor (9-14 ani) în dezvoltarea competențelor potrivite despre tehnologii adaptive și utilizarea lor cu ajutorul unei platforme inovative My skills.

Proiectul va fi încheiat în luna august 2022 și până atunci va fi organizat procesul de testare a rezultatelor proiectului – atât intern, cât și extern – urmat de evenimente de multiplicare.

Testarea internă va fi coordonată de IC2 Policoro (Istituto Comprensivo2 „Giovanni Paolo II”) care va organiza în perioada aprilie – mai 2022 un test pilot în cadrul consorțiului, la care vor participa câte 2 membri din fiecare instituție parteneră, pentru a testa funcționalitatea platformei. Ulterior, proiectul implică o pilotare externă – challenge jam, prin care elevii, școlile și partenerii asociați vor fi invitați la faza de testare a produselor proiectului.

Challenge Jam se caracterizează printr-o serie de evenimente organizate în sălile de clasă în care elevii cu/fără TSÎ (Tulburări Specifice de Învățare), sub îndrumarea profesorului lor, vor trebui să rezolve o problemă legată de o provocare cu care se confruntă zilnic un tânăr TSÎ care merge la școală. Fiecare partener va fi responsabil de implicarea, în perioada mai-iunie 2022, a 5 clase (20 de persoane) pentru un total de 500 de persoane. Testul-pilot le va servi și colegilor de clasă ai elevilor cu TSÎ pentru a crește gradul de conștientizare pe această temă și pentru a empatia față de un copil cu TSÎ.

Feedback-ul primit în fazele pilot va fi analizat și apoi vor fi efectuate, dacă este necesar, actualizări în platforma proiectului.