Infrastructura, principala preocupare in Iasi

cale ferata

Iasul este intr-o continua dezvoltare insa infrastructura trebuie adaptata vremurilor actuale prin gasirea unor solutii optime pentru derularea traficului pietonal si de masini. Intr-un oras tot mai aglomerat, fostul viceprimar Radu Botez propune dezvoltarea caii ferate, pentru un transport periurban modern, in jurul unei strategii gandite impreuna cu localitatile lipite de Iasi.

Radu Botez sustine ca ingroparea liniilor de cale ferata ar fi benefic Iasului, banii putand fi accesati din fonduri europene. Acesta a dat exemplul orasului german Dusseldorf unde trenurile circula permanent intr-un sistem gandit cu cel putin 20 linii de cale ferata.

Radu Botez – fost viceprimar Iasi:Ar fi un proiect care ar putea sa redea comunitatii, un teren imens pe care sunt acuma liniile de cale ferata. S-ar reduce foarte mult mai ales poluarea fonica. Ar presupune fonduri europene si sunt unii care in ultimii ani au realizat astfel de proiecte si aici va dau exemplu un oras cu care noi am vrea sa ne infratim, am avut niste discutii in acest sens, cu Lodz, al treilea oras ca marime din Polonia, de vreo 800.000 locuitori care a facut un astfel de proiect in ultima perioada, de ingropare a liniilor de cale ferata in subteran”.

Radu Botez nu crede ca proiectul pasajul din Agronomie ar rezolva problema traficului din zona.

Radu Botez – fost viceprimar Iasi:Al doilea pasaj este sus in Copou care ar urmari crearea unei piatete universitare in fata Universitatii Agronomice. Acolo este o crestere de trafic dar nu cred ca ar solutiona foarte multe lucruri mai ales ca latimea strazii este foarte mica in zona respectiva, ceea ce va conduce la realizarea unui pasaj subteran dar fara posibilitatea ca masinile sa mearga si spre alte directii. Intri in pasaj si iesi la Parcul Expozitiei si acolo te gandesti cum te intorci sa vezi cum sa intri”.

Pana atunci, Comisia de circulatie a avizat noi propuneri de fluidizare a traficului. Lista completa de modificari o gasiti pe site-ul nostru AICI.