In Portul Constanta, ce nu a facut statul roman in 32 ani, vrea sa refaca in cateva zile

port constanta

Romania are o mare oportunitate din cauza razboiului. Ucrainenii vor sa exporte cerealele si alte marfuri prin portul Constanta doar ca romanii au lasat sa se deterioreze infrastructura si nu au mai facut investitii in ultimii ani. Sute de vagoane de marfa au fost lasate sa rugineasca blocand calea ferata din port.

Au fost degajate primele 84 de vagoane care blochează de ani de zile liniile de cale ferată din Portul Constanța. Astăzi, CFR Marfă pregătește pentru expediere un nou convoi format din peste 40 de vagoane staționate pe liniile de cale ferată.

„Portul Constanța a devenit cel mai important port la Marea Neagră, iar infrastructura acestuia trebuie pusă la punct urgent! Ca urmare a conflictului din Ucraina, fluxul de mărfuri transportate crește constant și în aceste condiții este necesar să valorificăm inclusiv întregul potențial feroviar al portului. Colegii de la CFR SA și cei din direcțiile de specialitate din minister lucrează, în paralel, la fundamentarea proiectului de Ordonanță, pentru operaționalizare a activității de transport mărfuri din zona Portului Constanța. Prin acest act normativ urmează să fie alocate de resurse finaciare pentru repararea și întreținerea elementelor rețelei feroviare din Portul Constanța administrată de CFR-SA. Ordonanța urmează să asigure și cadrul necesar funcționării terminalului de feribot prin integrarea pasajului superior peste calea ferată și a racordului peste DN39 la complexul de linii din portul Constanța și la infrastructura portuară”, a spus Sorin Grindeanu, ministrul Transportului.