Ieșenii vor soluții, companiile le cer programări

Cozi zilnice în fața sediului unei companii de furnizare a energiei electrice din Iași. Oamenii stau cu orele și își așteaptă rândul pentru a ajunge la ghișee, ca mai apoi să plece pentru a se întoarce ziua următoare. Nimeni nu îi ajuta să își rezolve problemele, pentru a finaliza toate actele într-o zi, ba mai mult li se cere să facă programări și solicitări online. Doar că, mulți consumatori din mediul rural, în special cei aflați la vârsta pensionarii nu au acces la Internet.

Un grup de vârstnici din Iași a așteptat de la primele ore ale dimineții pentru a-și rezolva problema în relația cu furnizorul de electricitate și gaze naturale. Oamenii au fost amânați și reîntorși de la ghișeu pentru că nu aveau toate documentele necesare. Clienții nervoși că sunt puși pe drumuri s-au izbit și de excesul de zel al agenților de pază.

„Dacă nu am hârtia aceea unde să completez ce variantă vreau eu, cum îmi zice unul, că indiferent unde completezi tot te încadrează unde vor ei. Vin și se uită la geam șefii și râd de noi. Cum ne sfidează așa cu grosolănia asta. Am fost marți, cred că am stat o oră. Mi-au dat niște detalii, am fost acasă am făcut, am sunat de 50 de ori, am pe  telefon. Alții au sunat de 100 de ori, scriu adresa, trimit un de asta pe telefon, nu-mi vine nici un răspuns. De două ori, de trei ori, de dimineață de la ora 8. Deci de marți, de pe la 12, până astăzi pe la ora 09 am sunat. Sună, sună, sună, nu răspunde, câteodată nici nu sună”, susține un client EON.

„Vreau să intru să vorbesc cu un funcționar, să îi explic problemele pe care le am. În primul rând, am primit o ofertă de la alți distribuitori de gaz și vreau să văd ce îmi oferă ei, ca să trec la ei și vreau să merg cu contractul care îl am reînnoit în 2020 la sfârșitul lui 2020, să văd dacă este bun.  Că ei au trimis, eu sunt din Voinești, au trimis oameni pe teren, ne-au chemat ca oile la un bar și am făcut contractele astea. Vreau să știu și eu ce se întâmplă, iar acuma îmi spune, programare, dar ce, merg la operație? Eu merg să rezolv o problemă, iar domnul agent de la poartă, era un om care filma. A luat telefonul să filmeze, să se vadă ce se întâmplă și să îi dea în cap. Este normal? Unde trăim? Chiar suntem în junglă?”, reacționează și o clientă a companiei de furnizare a energiei electrice. 

Zilnic, la ușa companiei sunt zeci de ieșeni care se prezintă pentru a căuta soluții la probleme, asta pentru că, fie nu au acces la internet, fie nu știu cum să completeze anumite documente pe site. Multe solicitări sunt pentru schimbarea furnizorului de energie electrică.