Ieșenii nu sunt de acord cu limitare vitezei la 30km/h pe unele strazi din oraș

autobuz trafic iasi

Proiectul privind decizia de limitare a vitezei la 30 km/h pe anumite sectoare de drum nu va mai fi pus în aplicare. 60% dintre respondenți nu sunt de acord cu aplicarea acestei măsuri.

Obiectivele proiectului vizau creșterea siguranței rutiere, a calității vieții în spațiile publice și promovarea mobilității active. Riscul de deces este de 9 ori mai mic la 30 km/h decât la 50 km/h, iar leziunile sunt mult mai ușoare. Cu cât un șofer conduce mai repede, cu atât trebuie să anticipeze mai mult ceea ce se întâmplă în jurul său.

Câmpul vizual se restrânge odată cu creșterea vitezei. Micșorând viteza de deplasare de la 50 la 30 km/h, câmpul vizual crește de la 90° la 120°. Astfel, șoferul poate anticipa pietonii care intră pe carosabil sau copii care din joacă pot apărea dintre două mașini.