Ieseanul Iulian Dascalu investeste 500 milioane de euro intr-un mega proiect imobiliar din Cluj Napoca

O nouă direcție de dezvoltare pentru Cluj-Napoca, odată cu lansarea celui mai mare proiect de regenerare urbană din România. O zonă industrială, parțial utilizată, va fi transformată într-un spațiu viu al Clujului și va fi integrată ca parte din oraș. Cu o expertiză de peste un deceniu în dezvoltarea și operarea ansamblurilor mixed-use de regenerare urbană în România, grupul IULIUS demarează o investiție de peste jumătate de miliard de euro la Cluj-Napoca.
Noul proiect vizează platforma Carbochim, cel mai mare producător de abrazive din România, care va deveni cel mai mare proiect de reconversie urbană de pe piața autohtonă. Fabrica va fi relocată în zona industrială a orașului, în fosta hala Tricotaje Someșul, din Bulevardul Muncii. Peste 5 milioane de euro vor fi investite în relocarea, modernizarea și retehnologizarea unității de producție, a cărei activitate nu va fi întreruptă. Cele 14 hectare vor deveni, astfel, un spațiu în care oamenii și natura sunt piese centrale.
Integrarea patrimoniului cultural
Noua dezvoltare propune implementarea bunelor practici internaționale privind integrarea patrimoniului cultural – industrial într-o investiție de real-estate: două clădiri monument de pe platforma Carbochim vor fi convertite și redate comunității ca spații culturale și de experiențe. Este pentru prima dată în România când într-un proiect mixed-use este integrat un spațiu dedicat artelor performative independent, ca parteneriat cu sectorul cultural.
Grădini, zone de promenadă și centru de sport în aer liber
Toate funcțiunile viitorului centru al Clujului vor fi conectate cu natura. Pentru că viitorul sustenabil este desenat în verde, iar oazele urbane de relaxare fac parte din calitatea vieții. Trei parcuri ale orașului vor fi conectate printr-un traseu velo-pietonal: Parcul Armătura, Parcul Feroviarilor și o nouă grădină urbană de peste 4 hectare, amenajată ca parte din proiect.
Malul râului Someș, un element de mândrie locală, va fi amenajat ca zonă de agrement, cu facilități sportive în aer liber.
Întreaga dezvoltare va fi coordonată cu masterplanul Municipalității de amenajare a râului Someș, integrându-se firesc în noul culoar verde-albastru al orașului. Proiectul va fi conectat fluid cu vecinătățile prin reconfigurarea infrastructurii rutiere și pietonale.
- Peste 4 hectare de noi spații verzi și alei pietonale
- O nouă zonă de promenadă pe linia râului Someș
- Conectarea velo-pietonală a peste 12 hectare de zone verzi (inclusiv parcurile Armătura și Feroviarilor)
- O nouă zonă de agrement, cu facilități sportive în aer liber
Imaginea noului proiect oglindește, totodată, cele mai moderne viziuni în materie de tendințe fashion, shopping și lifestyle. Marile concepte ancoră, designerii de fashion, dar și brandurile din zona high-end, alături de noile magazine-concept de modă responsabilă, beauty și decorațiuni vor defini cea mai mare și mai modernă destinație de shopping din România.
- Peste 115.000 mp de spații de retail
- Cel mai variat mix de magazine
- Destinații cu profil dedicat familiilor
- Fresh market
- Noi concepte de entertainment
Investiția va presupune restructurarea urbană a întregii zone, atât prin remodelarea axului natural generat de Someș, cât și prin regândirea infrastructurii zonale, pentru a crește conectivitatea cu vecinătățile și cu restul orașului.
- Peste 6.000 de locuri de parcare
- 3.500 de spații pentru biciclete
- Un nou pod rutier peste Someș
- O nouă pasarelă pietonală peste Someș
Dezvoltarea va include, într-o primă etapă, peste 23.000 mp de spații de birouri verzi inteligente, care vor contribui la consolidarea prezenței locale a unor companii multinaționale, în zona care va deveni în următorii ani unul dintre polurile puternice de business ale orașului.
Compania IULIUS este singurul dezvoltator și operator de proiecte mixed-use de regenerare urbană din România, cu o prezență în patru mari orașe din țară – Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava.
Portofoliul său include peste 300.000 mp de retail, în două proiecte mixed-use de regenerare urbană (Palas Iași și Iulius Town Timișoara), singurele de acest tip din țară, și o rețea națională de shopping mall-uri regionale (Iulius Mall – Iași, Cluj-Napoca și Suceava). Sunt spații vibrante, care definesc poli de atracție urbană, cu peste 68 de milioane de vizite anual.
Pe segmentul office, IULIUS a dezvoltat rețeaua națională United Business Center în trei centre universitare importante ale României – Iași, Timișoara și Cluj-Napoca. În total, 13 clădiri verzi, cu o suprafață totală de peste 152.000mp, în care sunt prezente peste 80 de sedii de companii și unde lucrează peste 15.000 de angajați.