Iașul este acoperit de „cocoașe” rutiere
Limitatoarele de viteze omoara traficul si masinile din Iasi. Municipalitatea le-a montat in mai multe zone din oras cu scopul de a preveni eventualele accidente, insa, se pare ca au inversul efectului dorit. Se creeaza ambuteiaje, iar cativa conducatori auto spun ca si-au stricat masinile din cauza cocoaselor prea mari.
Haos, nervi, timp pierdut in trafic si masini stricate. Acestea sunt doar o parte din efectele pe care le au cocoasele rutiere montate de catre Primaria Iasi in tot orasul. Chiar daca au fost puse cu scopul de a creste siguranta in trafic, soferii spun ca au produs un fiasco, care ii va costa scump. Exceptie nu fac nici zonele metropolitane unde au fost amplasate foarte multe cocoase.
„ In loc sa fie traficul mai fluent ca asa se cere, ca se plange toata lumea ca e coada de la Ciupercarie pana la Podu Iloaiei, acum o sa fie din Pacurari pana la Podu Iloaiei. Au pus cocoase care se folosesc la trecere cale ferata. Eu inteleg. Se evita accidentele rutiere. Nu pui borduri, ca alea sunt ca niste borduri. Nu exista asa ceva”, a spus un sofer.
Iașul este acoperit de „cocoașe” rutiere
Pe de alta parte, autoritatile spun ca limitatoarele de viteza au fost montate la solicitarea locuitorilor din anumite zone, unde se circula cu viteza.
Radu Botez, Membru Comisia de Circulatie Primaria Iasi:
„Au fost puse la solicitarea asociatiilor de locatari, cat si din partea Primariei. Zonele sunt variate, am putea spune pe tot cuprinsul orasului. Din punctul de vedere al strazilor mai importante s-au remontat pe Bulevardul Socola, pe Bulevardul Chimiei unde exista o mica contradictie, dar cele mai multe au fost montate in zonele rezidentiale, in apropierea scolilor”.
Dimensiunile legate de limitatoarele de viteza au fost dezbatute in cadrul Comisiei de circulatie, structura care a decis care sunt cele mai potrivite.
Radu Botez – Membru Comisia de Circulatie Primaria Iasi:
„Comisia de circulatie incearca sa evite montarea acestor cocoase pentru limitarea vitezei pe principalele artere ale orasului. In zonele rezidentiale exista cereri de montare, apoi de demontare pentru ca in momentul in care o dubita goala trece peste un astfel de obstacol la 3 dimineata toti cei din jur se trezesc”.
Astfel, soferilor nu le ramane decat sa se conformeze noilor reguli impuse de catre autoritatile locale.