Iasul a devenit a doua piata imobiliara din tara

Iasul a devenit a doua cea mai mare piata imbobiliara din tara dupa Bucuresti. In primele 3 luni ale anului s-au efectuat un numar record de vanzari de unitati individuale, peste 3000. Doar in luna februarie, in Iasi au fost parafate tranzactii cat Constanta si Cluj la un loc. Specialistii spun ca, aceasta crestere se datoreaza faptului ca Iasul este un important centru universitar, dar si pentru faptul ca a devenit ca un magnet pentru marii dezvoltatori.

https://youtu.be/ZlJHIhNQ4XI

Iasiul se dezvolta dar haotic in zona imobiliara, in lipsa unui Plan Urbanistic General. Municipalitatea a dovedit in ultimii ani ca sacrifica dorintele iesenilor de a avea mai multe spatii verzi in detrimentul proiectelor imobiliare de amploare. De asemenea, prioritate au avut si interesele marilor retaileri care au construit magazine in interiorul municipiului Iasi si nu in afara orasului.

Faptul ca Iasul a devenit un pol de dezvoltare economica pentru toata regiunea, faptul ca foarte multi tineri vin sa studieze la Iasi, avantajul de a fi la o ora si jumatate de orasele din regiunea de nord-est, ba mai mult, tot cam o ora si jumatate de Chisinau, ofera Iasiului avantajul de a aduce tot ce inseamna tineri care vor sa studieze si care isi cauta un drum in viata. O analiza facuta la un moment dat, a aratat ca cel mai tanar oras al Romaniei era Iasiul. Toti acesti tineri care vin la Iasi, au nevoie de o locuinta“, a spus fostul europarlamentar Catalin Ivan, in prezent dezvoltator imobiliar.

Din pacate, municipalitatea nu tine pasul cu dezvoltarea iar infrastructura rutiera a ramas una precara. Momentan, boom-ul imobiliar aglomereaza majoritatea zonelor din Iasi fara sa fie sustinut cu proiecte rutiere de catre Primarie.

Aceasta forta de munca tanara, aduce investitori. Tot mai multe companii nu doar din domeniul IT, isi muta sediile la Iasi, deschid birouri si angajeaza foarte multi tineri, ceea ce creeaza o dezvoltare a orasului pe un termen foarte lung. Ar mai fi un plus faptul ca desi a fost ocolita foarte mult timp de investitii mari, Moldova incepe sa primeasca fonduri pentru infrastructura mare. Avem autostrada A7 care prinde contur foarte clar, avem autostrada A8 care era la un moment dat era un vis frumos, dar care prinde contur“, a completat Catalin Ivan.

Deschiderea noului terminal T4, a adus o deschidere la nivel international pentru oras dar si in aceasta zona, autoritatile nu au facut nimic pentru a dezvolta cele doua rute noi de acces la Aeroport.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *