Iasi, oras fara proiecte, sufocat de betoane si trafic

Traim intr-un oras sufocat de proiecte imobiliare si trafic. Desi Iasul ar trebui sa se dezvolte in exterior, autoritatile locale emit autorizatii de constructii pe spatii deja sufocate, pentru spatii rezidentiale sau magazine de retail. Deschiderea recentului magazin de jucarii si decoratiuni interioare de pe Bulevardul Socola a starnit mii de reactii, in spatiul public dupa ce traficul din zona a fost paralizat. Dezvoltarea haotica a orasului din ultimele decenii nu este corelata cu modernizarea si extinderea actualei retele de drumuri, creata in mare parte de comunisti.

In Iasi se construieste intr-o veselie, insă infrastructura a ramas aceeasi. Potrivit consilierului local, Mugurel Laicu, in urma cu 4 ani Iasul a avut banii pentru modernizarea mai multor artere din oras si pentru scoaterea traficului greu, insa autoritatile au anulat proiectul. Banii, peste 92 de milioane de euro au ajuns la Timișoara unde s-a investit tot in infrastructură.

Mugurel Laicu – Consilier Local:

Noi in 2019, aveam scos la licitatie, aveam aprobarea de 92 de milioane de euro pentru modernizarea bulevardului Poitiers, expropierea Daciei Service ( BIP TE ROG ), prelungirea pasajului Socola până la Peco. Realizarea de bretele dinspre Bucium spre Trei Fântâni, dinspre Poitiers spre Bucium, dispre Granit spre Poitiers, dinspre Trei Fântâni spre Podu Ros. Un sens giratoriu sub pasaj care sa permita masinilor care vin dispre Poitiers sa acceseze bretea spre Podu Ros si sa mearga spre Trei Fântâni. Apoi modernizarea lui trei Fântâni, iar la capăt un pasaj peste calea ferata pana la bariera Tomești care ar fi decongestionat acest trafic. Dar s-a considerat că este trafic greu si trece prin mijlocul orasului. Daca acolo este mijlocul orasului inseamna ca au dreptate cei care au militat si au reusit sa anuleze acea licitatie.”

Consilierul sustine ca masinaria de vot PNL – PMP si viceprimarul Baciu aproba constructii in nestire, fara studii de trafic si impact din zonele respective.

Mugurel Laicu – Consilier Local:

„Noi in Consiliul Local, grupul din care fac eu parte, grupul Social Democrat, suntem 5, ei au o majoritate frmata din 14. 11 PNL, 2 PMP si unul de la USR care a plecat de acolo cum a plecat si mai au cateodata si sprijinul USR-ului. Si nu asculta efectiv nimic din cea ce eu spun de trei ani de zile în Consiliul Local. Aceste blocaje si acele avize care nu trebuie să le dăm. Degeaba noi în comisia de urbanism nu avizăm, noi consilierii PSD, ele oricum trec, acea majoritate le fac să treacă orice fel de proiect, fără a cere un studiu de trafic, fără a vedea impactul care este, fără nimic. Si in conditiile astea nu trebuie să ne mai mirăm că asistăm la așa ceva.”

De 34 de ani, Iasul nu misca nimic la capitolul infrastructura rutiera.  Nu are proiecte de scoatere a traficului greu din oras, nu construieste parcari supraterane, piste de biciclete, nu dezvolta transportul public in comun la nivelul real. Proiectul pasajului subteran pe tronsonul Anastasie Panu – Palat a fost abandonat la fel ca si pasarelele din Podu Ros.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *