Guvernul aproba modernizarea garii din Pascani

gara pascani

Staţiile de cale ferată aflate pe raza Sucursalei Regionale de Căi Ferate Iași prezintă diverse stadii de degradare datorită uzurilor fizice şi morale, respectiv absenţei pentru o lungă perioadă de timp a lucrărilor de întreţinere, datorate lipsei fondurilor necesare.

Proiectul „Modernizarea/ reabilitarea a 47 de staţii de cale ferată din România” face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT). Există un potențial important de creștere a traficului de călători, ceea ce va creşte cota de piață a căii ferate pe zona studiată.

Stația de cale ferata Pașcani are 7 linii în ax stație și mai multe linii adiacente, inclusiv linii industriale și linii record către Târgu Neamț, Iași, Ruginoasa, Vicșani. Prin această stație circula atât trenuri de călători cât și de marfa. Stația Pașcani face parte din Magistrala CF 500 București Nord – Ploiești Sud – Adjud- Pașcani – Suceava – Vicșani.

Clădirea actuală a statiei cf Pașcani a fost construită începând din anul 1950. În 1953 a fost dat în folosință Corpul Central – clădire monumentală, simetrică. Între anii 1965 – 1966 au fost construite cele două corpuri de capăt (Parter+Pod) a căror acoperire spre zona de peron se continuă cu o copertină realizată din beton armat, desfășurată pe întreaga lungime a clădirii.

Lucrările de modernizare/reabilitare proiectate pentru stația CF constau în:

  • consolidarea clădirii de călători;
  • aducerea la cotă și adaptarea peronului din fața clădirii de călători;
  • realizarea accesului facil a persoanelor cu dizabilități în cadrul stației;
  • realizarea accesului peste linii printr-o trecere la nivel;
  • Se mențin peroanele intermediare existente. Se adaptează peronul din fața clădirii de călători pt a face legătura dintre cota interioară a clădirii și cota +0,55 a peronului față de NSS. Acesta va avea o lățime de 6.00 m și o lungime de 250 m.
  • Peronul principal va fi protejat cu 2 copertine cu structură uşoară tip staţie de autobuz. Aceasta va avea structură metalică, închiderile fiind din sticlă securizată, atât la nivelul pereților cât și la nivelul acoperișului. Accesul în stație se va face cu ajutorul unei treceri la nivel pietonale, realizată cu dale elastice. Aceasta va fi amplasată la capătul peronului principal, spre capul X al stației. La nivelul etajului 1, se vor amenaja spații de birouri pentru persomalul CFR în aripa sudică, respectiv
    spații pentru închiriat birouri în aripa nordică. Se va reface șarpanta corpului central (hol central și aripi laterale) și se vor amenaja spații de expunere/circulație în aripile laterale. Copertina aferentă peronului pincipal reazemă pe structura clădirii și va fi reparată/consolidată.