Guvernul aproba indicatorii tehnico economici pentru drumul expres Focsani – Braila

Proiectul are ca scop realizarea unui sector de drum expres între localitățile Focșani și Brăila, acesta făcând parte din strategia de implementare la nivel național pentru Drumul Expres cu denumirea generică „Drumul Expres Milcovia”, indicativ DX6 cuprins în Master Planul General de Transport al României și care realizează legătura între localitățile Focșani – Galați – Giurgiulești.

Finanțarea obiectivului este preconizată a se realiza din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

Traseul Drumului Expres Focșani – Brăila are o lungime de 73,524 km și se împarte în 3 loturi distincte, respectiv:

Lotul 1 (km 0+000 – km 28+200), L1 = 28,200 km.

început: Nodul Rutier Focșani la autostrada A7 (zona km 0+000)

final: Nod rutier Măicănești (DN23) (zona km 26+060)

Lotul 2 (km 28+200 – km 65+800), L2 = 37,600 km

început: încărcare/descărcare temporară din/în DJ204B, DN23B prin intermediul unei intersecții giratorii (zona km 27+440). Lungimea drumului temporar L=760m.

final: încărcare/descărcare temporară din/în DJ255A prin intermediul unei intersecții giratorii (zona km 65+440). Lungimea drumului temporar L=700m.

Lotul 3 (km 65+800 – km 73+524), L3 = 7,724 km

început: Nodul Rutier Siliștea la DJ221C (zona km 68+260)

final: Nod rutier Brăila la DX Buzău-Brăila (zona km 73+524)

Drumul Expres își are originea în Est-ul municipiului Focșani, printr-un nod rutier la viitoarea autostradă Buzău – Focșani. Are o dezvoltare Est către Vest până la Brăila și are punct final nodul rutier de conexiune cu Drumul Expres Buzău-Brăila, în Est-ul municipiului Brăila, în apropierea localității Cazașu. În zona km 5+375 este intersectat DN 23A unde este amenajat nod rutier pe UAT Milcovul.

La km 13+100 este supratraversată calea ferată CF 600. Traseul continuă până în zona km 25 înscriindu-se prin Sud-ul localităților Hângulești și Maluri. La km 26+060 este proiectat nodul rutier ce conectează Drumul Expres la DN 23 printr-o bretea de legătură de aprox. 2.68km. În continuare, drumul expres se încadrează printre localitățile Râmniceni și Tătaru. La km 26+900 – 27+500 este supratraversat Râul Râmnicu Sărat și DJ 204B.

În zona km 29+910 este intersectat DN 23B care supratraversează drumul expres. La km 41+270, între Gulianca și Salcia Tudor este traversat DJ 202A, urmând ca la km 47+450 să fie amenajat nodul rutier ce conectează drumul expres la DN 23 între localitățile Corbu Nou și Măxineni printro bretea de legătură de aprox. 4.7 km. În zona km 53+350 este traversat Râul Buzău și DJ 202B. Traseul continuă până la km 68+260, în zona localităților Siliștea și Mărtăcești unde este amenajat un nod rutier ce face conexiune la DJ 221C.

În continuare traseul continuă până în zona km 72+920 unde este amenajat nodul rutier la Drum Expres Buzău-Brăila. În această zonă se regăsește și punctul de final al drumului expres, respectiv km 73+524.

Viteza de proiectare este de 120 km/h. Nodurile rutiere tip B sunt proiectate la viteza de 60 km/h iar cele tip A sunt proiectate la viteza de 80 km/h.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *