Guvernul alocă 9 milioane de lei din Fondul de Rezervă pentru modernizarea vămilor cu Ucraina și Republica Moldova de la Vicovu de Sus, Racovăț, Siret, Rădăuți Prut și Bumbăta

Pod-Prut-Galati-Giurgiulesti

Compania de Drumuri va primi peste 9 milioane de lei din Fondul de Rezervă al Guvernului pentru proiectare și lucrări de modernizare în vămile cu Ucraina de la Vicovu de Sus, Racovăț, Siret și Rădăuți Prut respectiv la Bumbăta la frontiera cu Republica Moldova, un Proiect de Hotărâre de Guvern urmând să fie aprobat joi, în ședința Executivului.

Ministerul Transporturilor arată că, traficul de mărfuri pe relația cu Ucraina pune presiune și mai mare pe punctele de trecere a frontierei, unde timpii de așteptare depășesc uneori chiar și o zi. Astfel, schimburile comerciale cu Ucraina au crescut cu 20% față de perioada similară a anului trecut, aceste creșteri fiind determinate de numărul mare de camioane din Ucraina care se întorc în țara vecină după ce au descărcat mărfurile în diverse state, fiind ales transportul rutier pe fondul blocajelor din porturile ucrainene cauzate de război. Ministerul de resort recunoaște, totodată ,,starea precară și lipsa infrastructurii rutiere adecvate” și invocă situația de extremă urgență, șoferii de camioane stând în cozi uriașe chiar și o zi.

Astfel, CNAIR va primi peste 9 milioane de lei din care 5,5 pentru vama recent deschisă la Vicovu de Sus (vama Vicovu de Sus este restricționată la autovehicule de până la 3,5 tone) : ,,Având în vedere publicarea Hotărârii Guvernului nr. 1359/2022 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 781/2014 privind deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei şi a Biroului Vamal de Frontieră Vicovu de Sus (România) – Krasnoilsk (Ucraina) şi pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, potrivit căreia a fost aprobată deschiderea punctului de trecere a frontierei pentru traficul internaţional de persoane şi a Biroului Vamal de Frontieră Vicovu de Sus, România – Krasnoilsk, Ucraina, după următorul regim: trafic pietonal şi rutier – inclusiv autobuze, inclusiv marfă, cu program de funcţionare permanent, în vederea desfășurării traficului greu, din perspectiva accesului către punctul de trecere al frontierei, este necesară modernizarea imediată a drumului național DN 2E prin lărgirea părții carosabile, implicit a platformei drumului care în prezent măsoară 7,00 m și consolidarea structurii rutiere existente în vederea asigurării capacității de preluare a încărcărilor osiilor autovehiculelor cu masa maximă admisă > 3,5 tone și cu asigurarea măsurilor de siguranța circulației aferente. În ceea ce privește gestionarea și fluidizarea traficului greu în interiorul punctului de trecere a frontierei, acesta este necesar a fi modernizat prin deschiderea de piste noi atât pe sensul de intrare cât și pe sensul de ieșire din România, totodată, fiind necesară achiziționarea și punerea în funcțiune, în cel mai scurt timp, a echipamentelor necesare controlului autovehiculelor cât și amenajarea platformelor pentru staționare/cântărire a autovehiculelor, în vederea îndepliniri atribuțiilor specifice.” -Nota de Fundamentare, Proiect de Hotărâre de Guvern.