Google interzice anunțurile privind conținutul cu afirmații false despre schimbările climatice

Google a anunțat că nu va mai afișa reclame pe videoclipurile de pe YouTube și alte tipuri de conținut care neagă schimbările climatice.
Decizia, făcută de echipa publicitară a companiei, înseamnă că nu va mai permite site-urilor web sau creatorilor de YouTube să câștige bani publicitari prin intermediul Google pentru conținut care „contrazice un consens științific bine stabilit cu privire la existența și cauzele schimbărilor climatice”. Și nu va permite să apară reclame care promovează astfel de vizualizări.
„În ultimii ani, am auzit direct de la un număr din ce în ce mai mare de parteneri publicitari și editori care și-au exprimat îngrijorarea cu privire la reclame care difuzează alături sau promovează afirmații inexacte cu privire la schimbările climatice”, a spus compania.
Politica se aplică conținutului care se referă la schimbările climatice ca o înșelătorie, neagă tendința pe termen lung că clima se încălzește sau neagă faptul că emisiile de gaze cu efect de seră sau activitatea umană contribuie la schimbările climatice.
Google limitează sau restricționează publicitatea alături de anumite subiecte sau evenimente sensibile, cum ar fi videoclipuri legate de arme de foc sau conținut despre un eveniment tragic.
Facebook, principalul rival al Google pentru publicitatea digitală, nu are o politică explicită care să interzică reclamele de acest fel.