Fost ministru al Muncii și deputat PSD, prins într-o mașină furată: De ce i se poate întâmpla oricui și cum ar trebui să se protejeze cumpărătorii?

În timp ce majoritatea mașinilor furate sunt dezasamblate pentru piese, în cazuri rare, infractorii pot vinde un vehicul așa cum este. Recent, o poveste a apărut în România, unde Marius Budăi, fostul ministru al Muncii, și Dan Șlincu, deputat PSD, au fost opriți la volanul unei mașini furate. Un expert în domeniul auto, Matas Buzelis de la carVertical, sugerează că furtul de vehicule este frecvent în toată Europa, iar cumpărătorii ar trebui să își ia măsuri de precauție atunci când achiziționează o mașină la mâna a doua.

Din Belgia în România: autoritățile au câteva enigme de rezolvat. Deputatul PSD susținea că a cumpărat Audi A6 în 2015 de la un bărbat din județul Galați – el ar fi fost al doilea proprietar al acestui vehicul în România. Timp de 8 ani, Șlincu a folosit mașina fără probleme, până când, recent, a fost oprit la graniță la întoarcerea din Republica Moldova.

Se pare că, în 2016, autoritățile belgiene au anunțat mașina ca fiind furată, iar de atunci aceasta a fost considerată dispărută. Ancheta este încă în desfășurare, prin urmare nu este clar cum a ajuns vehiculul în România sau cum a fost posibil să conducă o mașină furată timp de atâția ani.

Potrivit unei cercetări din 2019 a Eurostat, aproape 700.000 de mașini sunt furate anual în Uniunea Europeană. Belgia este una dintre țările în care furtul de mașini este foarte răspândit, cu 132 de vehicule furate la 100.000 de locuitori.

De-a lungul anilor, România a înregistrat o scădere a furturilor de mașini: de la 2.028 în 2016 la 1.448 în 2021. Cu toate acestea, sunt cifre mari, ceea ce sugerează că șansele de a primi o mașină furată sunt încă mari.

Adevăratul cost al neefectuării schimbului de date despre vehiculele furate. Mașinile furate sunt adesea aduse în altă țară, deoarece guvernele nu fac schimb de date despre vehicule. Potrivit lui Matas Buzelis, expert în domeniul auto la carVertical, mașinile furate sunt de obicei dezasamblate și vândute pentru piese. Cu toate acestea, nu este cazul în povestea menționată mai sus.

“Hoții de mașini încearcă adesea să facă o vânzare rapidă înainte ca un vehicul să fie anunțată dispariția. Schimbul de date despre furt între diferite instituții din diferite țări poate dura mult timp, iar cumpărătorii ar trebui să fie precauți atunci când dau mâna cu vânzătorul”, spune Buzelis.

În cazul în care autoritățile detectează că mașina este furată, cumpărătorul poate pierde nu numai acel vehicul, ci și toți banii pe care i-a plătit pentru el. Este cazul Audi-ului lui Dan Șlincu, care acum este luat de poliție.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *