Formularului digital de intrare în România devine obligatoriu

pasaport_677944_19669800

foto: economedia

României a adoptat astăzi ordonața de urgență privind implementarea Formularului digital de intrare in Romania, acest document a fost reglementat la nivelul a 18 state din Uniunea Europeană.

Necompletarea formularului digital de intrare în România se sancționează cu amendă de la 2000 la 3000 lei.

Începând cu 20 decembrie 2021, toate persoanele care intră în țară și călătoresc cu avionul, trenul, mijloace de transport rutiere sau navale trebuie să completeze formularul digital, cu maximum 24 de ore înainte de a intra în România, de pe telefonul mobil, tabletă sau calculator.

Formularul este un document pe care sunt prezentate țările și zonele în care o persoană a călătorit, înainte de a intra în România și este necesar pentru protejarea sănătății noastre și a celor din jurul nostru, pentru că eficientizează anchetele epidemiologice și măsurile sanitare în sprijinul populației.

Pe baza datelor din formular, direcțiile de sănătate publică vor putea identifica și lua legătura mai ușor cu persoanele care au intrat în contact, în timpul călătoriei, cu un cetățean infectat cu virusul SARS-CoV-2.

Acesta trebuie să conțină următoarele informații:

•        Numele și prenumele, datele de identificare și de contact;

•        Țara, regiunea și localitatea de unde călătorește spre România, inclusiv cele tranzitate;

•        Localitatea și adresa de destinație în România;

•        Mijlocul de transport cu care călătorește spre România;

•        Data intrării în România;

•        Datele minorilor însoțitori, dacă este cazul.

Pentru minorii care intră pe teritoriul României, obligația de a completa formularulrevine părinților, tutorelui sau reprezentatului legal.

Formularul digital poate fi generat electronic prin intermediul platformei https://plf.gov.ro, dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale pe baza cerințelor operaționale ale Ministerului Sănătății.

Pentru eliberarea formularului este necesară autentificarea cu o adresă de e-mail, unde utilizatorul primește un link de acces. Ulterior, se completează câmpurile cu datele solicitate. Pașii sunt similari cu cei pentru generarea certificatului digital UE COVID.

Platforma https://plf.gov.ro va putea fi accesată de orice persoană, începând cu data de 20 decembrie 2021.

Formularul se completează individual

La verificarea cărții de identitate/pașaportului în sistemul informatic al Poliției de Frontieră va fi afișat dacă persoana a completat formularul. Acesta nu trebuie tipărit.

Datele completate în formular sunt accesate doar de angajații autorizați ai direcțiilor de sănătate publică și pot fi folosite strict cu scopul desfășurării anchetelor epidemiologice. Datele sunt protejate fizic și juridic și nu sunt transmise către terțe persoane.

Serviciul de Telecomunicații Speciale asigură măsurile specifice de securitate cibernetică ale sistemului informatic de eliberare a formularului digital de intrare în țară.