Ford va reduce 14% din locurile de muncă europene pe fondul cererii slabe de vehicule electrice

Ford a declarat miercuri că va reduce cu aproximativ 14% din forța de muncă europeană, dând vina pe pierderile semnificative din ultimii ani, agravate de cererea slabă de vehicule electrice, lipsa sprijinului guvernamental pentru trecerea la vehiculele electrice și concurența în creștere.

Compania americană este cel mai recent producător auto după Nissan, Stellantis și GM care a redus costurile, pe măsură ce industria se luptă cu concurența crescândă din partea rivalilor chinezi din Europa, scăderea cererii în China și provocările trecerii la vehiculele electrice care rămân prea scumpe pentru majoritatea consumatorilor.

Reducerile de 4.000 de locuri de muncă vor avea loc în principal în Germania și Regatul Unit. La nivel global, disponibilizările reprezintă aproximativ 2,3% din forța de muncă Ford de 174.000 persoane.

Măsurile vor reprezenta o lovitură puternică în special pentru Germania, cea mai mare economie din Europa și cel mai mare producător de automobile, unde Volkswagen amenință că va închide fabricile, va reduce salariile și va reduce mii de locuri de muncă pentru a-și îmbunătăți capacitatea de a concura.

Agravarea crizei politice a țării adaugă, de asemenea, incertitudine companiilor care se confruntă cu tensiunile comerciale tot mai mari cu China și cu victoria electorală din SUA a lui Donald Trump.

Ford a spus că disponibilizările europene ar trebui să aibă loc până la sfârșitul anului 2027. Producătorii de automobile europeni „se confruntă cu vânturi contrare competitive și economice semnificative, în același timp abordând o nealiniere între reglementările privind CO2 și cererea consumatorilor de vehicule electrificate”, a spus compania într-un comunicat.

Până în luna septembrie a acestui an, vânzările Ford în Europa au scăzut cu 17,9%, depășind cu mult o scădere de 6,1% la nivel de industrie.

Ford a cerut, de asemenea, guvernului german, în special, să ofere mai multe stimulente și o infrastructură de încărcare mai bună pentru a ajuta consumatorii să treacă la vehiculele electrice.

Berlinul a încetat subvențiile pentru vehiculele electrice în decembrie anul trecut. Vânzările de vehicule electrice în Germania în primele nouă luni ale acestui an au scăzut cu 28,6%.

„Ceea ce ne lipsește în Europa și Germania este o agendă de politică clară și inconfundabilă pentru a promova mobilitatea electrică, cum ar fi investițiile publice în infrastructura de încărcare, stimulente semnificative… și o mai mare flexibilitate în îndeplinirea obiectivelor de conformitate cu CO2”, John Lawler, directorul financiar al Ford a scris într-o scrisoare către guvernul german.

Ford a trecut printr-o restructurare dureroasă în Europa, anunțând 3.800 de reduceri de locuri de muncă în februarie 2023. De asemenea, Ford își închide fabrica din Saarlouis din Germania anul viitor, cu noi reduceri de locuri de muncă.

Uniunea Europeană a impus tarife pentru vehiculele electrice produse din China, spunând că acestea beneficiază de subvenții neloiale din partea guvernului chinez.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *