Finanțare europeană pentru Podul de la Ungheni

pod ungheni

Secretarul de Stat în Ministerul Tranporturilor, Irinel Scrioșteanu, a anunțat că a fost aprobată finanțarea pentru 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗶𝗮 𝗣𝗼𝗱𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 (𝗥𝗢) – 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 (𝗠𝗗), proiect depus de România în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei în valoare de 16.486.604 euro.

Potrivit Secretarului de Stat, în scurt timp, urmează începerea procedurii de licitație pentru execuția lucrărilor.

Principalele caracteristici prevăzute sunt:

✅️ 261,20 m lungime pod nou peste Prut

✅️ 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

✅️ 8 m lățime parte carosabilă

✅️ 1 km lungime traseu

✅️ 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

✅️ punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor

➡️ Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

➡️ Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

ℹ️ Studiul de fezabilitate a fost finalizat de către partea română, precum și obținerea Acordului de Mediu, care a fost emis în data de 18 noiembrie.

ℹ️ Podul face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei.