Exista interes european pentru finalizarea A8

Exista interes european pentru finalizarea A8. Astăzi a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, parte din A8, cu o lungime de 24,4 kilometri.

Exista interes european pentru finalizarea A8

Ministrul Transporturilor estimeaza ca in toamna anului 2026 se va putea circula pe acest tronson de autostrada. De altfel, Sorin Grindeanu sustine ca pentru Autostrada Unirii exista un interes deosebit si la nivel european intrucat leaga Republica Moldova de vestul Europei.

CITESTE SI: Constructor desemnat pentru secțiunea 1 a Autostrăzii Unirii

Constructorul din Turcia are la dispoziție 2,46 miliarde de lei, fără TVA și trebuie să finalizeze lucrările în maxim 30 de luni, respectiv 6 luni proiectare și 24 de luni execuție. Finanțarea pentru această secțiune din Autostrada Unirii este asigurată din PNRR.

Sorin Grindeanu – Ministrul Transporturilor:Este important acest contract si la nivel simbolic, daca acceptati aceasta formulare pentru ca este ultimul contract finantat prin PNRR al CNAIR-ului. Deci noi am inchis toate contractele si suntem in executie, la toate contractele finantate prin PNRR”.

Sorin Grindeanu sustine ca nu exista o frica a autoritatilor de abordare a sectorului montan din Autostrada Unirii.

Ceea ce tot s-a indus ca noi nu vrem sa dam drumul la sectoarele de mijloc din A8 este un lucru fals. Dovada ca, probabil intr-o luna maxim doua, vom scoate alte doua loturi, de la Miercurea Nirajului la Sarateni, pe partea vestica si de la Pipirig la Leghin, pe partea estica. Pentru celelalte nu sunt gata studiile geo din cate am inteles dar cum se termina cum scoatem la licitatie„, a completat Sorin Grindeanu.

Potrivit ministrului Transporturilor, Autostrada Unirii devine si un obiectiv strategic dupa ce va lega Republica Moldova de vestul Europei.

Exista interes nu numai la nivel national ci si la nivel european sa facem aceasta legatura directa cu Moldova, in primul rand a noastra cat si cea de peste Prut si acesta este proiectul care in acest moment este cel mai inaintat. Deci nu avem motive de a gripa motorul„, a completat ministrul Transporturilor.

Tronsoanele de la Târgu Mureș și până la Miercurea Nirajului și de la Leghin la Târgu Neamț – până la Moțca sunt prinse pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie.

Fii alături de noi pe Facebook pentru mai multe știri!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *