Enel România: „Clienţii persoane fizice au primit o singură factură, corectă, pentru intervalul de consum menţionat”

The new logo of Italy's biggest utility Enel  is seen at the Rome's headquarter

foto: profit.ro

Compania Enel a respins acuzațiile aduse de arbitrul pieței energiei, ANRE, care a anunțat amendarea cu 400.000 de lei a companiei pentru presupuse erori la facturile de gaze.

Clienţii Enel Energie şi Enel Energie Muntenia beneficiază, în perioada 1 noiembrie 2021 – 31 martie 2022, de compensaţii şi de plafonarea preţurilor atât la gazele naturale, cât şi la energia electrică, în conformitate cu noile reglementări. Facturile aferente consumului de gaze naturale pentru luna noiembrie 2021 au fost emise pentru clienţii persoane fizice, având corect implementată schema de compensare şi pe cea de plafonare a preţurilor aşa cum a fost stabilită prin legislaţia specifică. În mod similar se procedează pentru persoane juridice care au solicitat beneficiile aferente plafonării şi exceptărilor”, arată Enel într-un comunicat de presă.

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie a amendat Enel Energie şi Enel Energie Muntenia cu 400.000 de lei pentru presupusa nerespectare a legii privind compensarea şi plafonarea facturilor la gaze.

Reprezentaţii Enel menţionează că a fost un efort operaţional fără precedent din partea Enel Energie şi Enel Energie Muntenia, generat de nevoia de modificare în regim de urgenţă a sistemelor informatice pentru implementarea schemei reglementate prin acte legislative succesive, ultimele fiind publicate în Monitorul Oficial din data de 18 decembrie 2021.

„Aşadar, clienţii persoane fizice au primit o singură factură, corectă, pentru intervalul de consum menţionat, termenul de plată fiind cel agreat în contract, fără nicio altă modificare”, arată Enel România