După 16 ani, un nou tren de călători va circula între România și Ucraina

Tren Romania - Ucraina

După 16 ani, un nou tren de călători va circula între România și Ucraina. Este vorba despre o cursă pe traseul Berlibas – Valea Vișeului. De-altfel, războiul din țara vecină a impulsionat investițiile în trasee de cale ferată abandonate de mult.

Primul automotor ucrainean de călători a efectuat ieri o cursă de probă pe traseul Berlibas (UZ) – Valea Vișeului (CFR), linie de tranzit la granița României cu Ucraina, redeschisă de SRCF Cluj pe 12 octombrie 2022, la 16 ani de când nicio garnitură feroviară (UZ) nu a mai circulat prin acest punct de frontieră.

Potrivit CFR Infrastructura, pentru reluarea circulației trenurilor de călători pe relația Valea Vișeului (CFR) – Berlibas (UZ), linie cu ecartament larg, SRCF Cluj a desfășurat lucrări de reparații, în regie proprie, fiind înlocuite cca 1400 de traverse speciale din lemn, 36 de tone de material mărunt de cale și completarea liniei cu 400 de tone de piatră spartă, linia fiind redeschisă traficului de călători în data de 12 octombrie 2022.

SRCF Cluj continuă programul de reparații la infrastructura feroviară, lucrări care au drept scop fluidizarea traficului feroviar transfrontalier pe relația Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmației – Bocicoi – Valea Vișeului (CFR) – Berlibas (UZ), în prezent fiind în derulare reparațiile pe linia cu ecartament larg, de la punctul de frontieră Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmației – Valea Vișeului, lucrări estimate a se finaliza până la finalul anului.

De la începutul anului, odată cu izbucnirea conflictului din Ucraina, CFR SA a depus eforturi susținute pentru a face față creșterii capacității transportului feroviar de călători și de marfă, înregistrat atât în punctele de frontieră de la granița cu Ucraina (Halmeu și Vicșani), dar și cele de la granița cu Republica Moldova (Cristești Jijia, Socola, Fălciu și Galați Largă), prin lucrările executate în regie proprie, lucrări care au avut drept scop atât reluarea traficului feroviar pe linii CF (ecartament larg/ecartament normal) închise cu ani în urmă, dar și îmbunătățirea condițiilor de tranzitare și de manevră pe liniile din stațiile de cale ferată.

Săptămâna aceasta a fost reluată și circulația unui tren între Chișinău și Kiev, după 24 de ani de pauză.