„Drumul morţii”, ce leagă Bucureştiul de Moldova, va fi reconfigurat. E85 va avea două benzi pe un sens, una pe celălalt

e85

„Drumul morţii” E85 va fi reconfigurat, după ce în ultimii ani au fost înregistrate sute de accidente, dintre care foarte multe mortale sau foarte grave.  

Autorităţile îşi doresc ca în cel mai scurt timp, pe porţiunea de drum care leagă Nord-Est-ul ţării de Capitală să se treacă la un sistem cu două benzi pe un sens şi o bandă pe celălalt.  

Decizia a fost luată pentru că cei mai mulţi dintre şoferi folosesc banda de acostament drept bandă de circulaţie, acesta fiind unul dintre motivele accidentelor grave din ultimii ani.  

Flavius-Florin Pavăl, şeful serviciului Siguranţa Traficului CNAIR: „O normă tehnică pentru a transforma drumurile cu o bandă pe sens cu acostament în drumuri 2+1. În noiembrie anul acesta vom termina ghidul tehnic şi de la anul, 2022, vom trece la implementare şi extinderea proiectului pilot pe alte sectoare de DN2 şi alte drumuri”.

Conform noilor norme, care vor fi puse în aplicare în anii următori, această conversie se va face în zonele în care lăţimea drumului, cu tot cu cele două acostamente, este de 12 metri. Banda va avea cel puţin 3,5 metri, iar între sensuri vor fi montate separatoare.  

Anul trecut, în România au fost raportate 85 de decese la un milion de locuitori, în timp ce în urmă cu un deceniu au fost 117, ceea ce arată că timp de 10 ani lucrurile s-au schimbat prea puţin în ceea ce priveşte siguranţa rutieră. 

Poliţiştii din judeţul Bacău au reţinut în anul 2020 peste 3500 de permise, cele mai multe în zonele străbătute de E85.

Sursa: Ziarul de Bacău