Drum asfaltat cu 17 milioane de euro de la UE, la un an de la finalizarea lucrărilor. Este deja peticit în mai multe locuri, cu gropi și ”valuri” pe un tronson de 20 kilometri

Un drum județean din Tulcea, asfaltat cu 17 milioane de euro, bani proveniți din fonduri UE, are nevoie de reparații capitale la un an de la finalizarea lucrărilor. Este deja peticit în mai multe locuri și are gropi și ”valuri” de asfalt pe un tronson de 20 de kilometri. Consiliul Județean Tulcea, principalul beneficiar al proiectului, a declarat pentru G4Media că de vină pentru deteriorarea rapidă a drumului sunt autovehiculele de mare tonaj, menționând camioanele care transportă piatră și TIR-urile care vin sau pleacă din/în Ucraina. Societățile care au reabilitat tronsoanele de drum nu au transmis un punct de vedere.
Proiectul de reabilitare a drumului județean 229 (DJ229) din Tulcea a început în 2018, atunci când a fost lansată procedura de licitație, iar reabilitarea propriu-zisă a început în 2019. Investiția de 17 milioane de euro a acoperit asfaltarea a trei tronsoane ale DJ229, artere importante pentru transportul interjudețean și pentru legătura mai rapidă între localități și zone principale din Tulcea: tronsonul Niculițel-Valea Teilor (6,5 km), tronsonul Valea Teilor – DN22F-Nicolae Bălcescu (23 km) și tronsonul Turda-Babadag-Sarichioi (22 km).
Cele trei tronsoane de aproape 52 de kilometri din DJ229 au fost reabilitate prin proiectul „Modernizare infrastructură de transport regional pe traseul Niculitel si Turda-Sarichioi”, cofinanţat din Fonduri Structurale prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020 (POR), Axa prioritara 6, și prin proiectul ”Modernizare infrastructura de transport regional pe tronsonul Valea Teilor – Nicolae Balcescu”, finanțat prin Programul Operational Regional 2014 – 2020, Axa prioritara 6.
Primul tronson (Valea Teilor-Niculițel, de 6,5 km) și al doilea tronson (Valea Teilor-DN22F-Nicolae Bălcescu, 23 km) au fost finalizate în iulie 2022, respectiv aprilie 2021, și în prezent necesită reparații importante.
Consiliul Județean Tulcea a declarat pentru G4Media că drumul a suferit deteriorări semnificative din cauza intensificării traficului de mașini grele:
Tronsonul 1 și tronsonul 2 al DJ229 fac parte din ”drumul cel mai scurt al TIR-urilor ucrainene care intră și ies prin Vama Isaccea și trebuie să ajungă în Portul Constanța”, a explicat pentru G4Media și Eugen Ion, președintele Asociației de Dezvoltare Durabilă a Județului Tulcea, un organism care are în componență 34 de unități teritorial-administrative și care a fost înființat cu scopul de a atrage mai eficient fonduri europene pentru mediul rural.
SURSA: G4media