Doua iesence au fost nominalizate in Gala Profesorul Anului din mediul rural

Teach for Romania a încheiat jurizările pentru a treia ediție a Galei Profesorul Anului din mediul rural 2024 și anunță care sunt cei 22 de finaliști la cele 7 categorii de premiere. Pe 15 februarie, începând cu ora 17.00, la Timișoara – Sala Multifuncțională a Consiliului Județean Timiș, va avea loc evenimentul în care vor fi anunțați câștigătorii.

Gala „Profesorul Anului din mediul rural” este singurul eveniment din România care scoate la lumină și celebrează eforturile și rezultatele oamenilor minunați care lucrează în învățământul din mediul rural. Prin această competiție ne dorim să aducem un plus de vizibilitate profesorilor, învățătorilor, educatorilor din mediul rural care cred în potențialul fiecărui copil, care se pregătesc și își folosesc toată creativitatea și resursele pentru a le oferi acestora șansa la un viitor mai bun prin educație modernă, de calitate, relevantă. Oameni care pot să inspire și care schimbă fața sistemului de educație din România.

Ediția a 3-a a Galei Profesorului din Mediul Rural a venit cu două categorii noi de nominalizare dedicate cadrelor didactice din învățământul preșcolar și, respectiv, cadrelor didactice debutante.

Categorii de premiere și finaliști:

Dincolo de indicatorii vizibili privind nivelul ridicat de abandon școlar, performanţe academice foarte scăzute, violenţa, resursele limitate – invocate adesea când vine vorba despre școlile din medii vulnerabile, profesorii din medii dezavantajate reușesc să găsească soluții și să creeze școală relevantă pentru elevii lor. Lucrul acesta a fost identificat în cele 518 nominalizări făcute de către părinți, elevi, foști elevi, cadre didactice, directori, parteneri, la Gala Profesorul Anului din mediul rural, ediția a treia.

Categoria: Educatori

  1. Vasilica Găzdac – Educator, Școala Profesională „Tiberiu Morariu” Salva, Bistriţa-Năsăud;
  2. Elena Irina Șalău – Educator, Grădinița cu Program Normal Nedeia, comuna Gighera, Dolj;
  3. Nicoleta Stancu – Educator, Grădinița cu program normal Nr. 2, Comuna Curcani, Călărași;

Categoria: Profesori debutanti

  1. Cosmina Teodora Chiuoru – Profesor, Liceul Teoretic ,,Comandor Alexandru Cătuneanu” Lunca Cetățuii, comuna Ciurea, Iași;
  2. Rebeca Gheorghe – Învățător, Școala Sfântul Ierarh Nicolae,Bucu, Ialomița;
  3. Emilia Lazăr – Profesor, Școala gimnazială Romos, Hunedoara;

Categoria: Prevenirea abandonului școlar

  1. Camelia Costantea – Director, Școala Gimnazială Viișoara, Cluj;
  2. Felix Godeanu – Director, Școala Gimnazială Grozești, Mehedinți;
  3. Monica Nagy – Învățător, Școala Gimnazială Cojocna, Cluj;

Categoria: Dezvoltarea literației

  1. Loredana Biliboc – Învățător, Școala Gimnazială Pustiana, Pîrjol, Bacău;
  2. Raluca Narcisa Covaci – Profesor, Școala Gimnazială ”Anghel Saligny” Banloc, Școala Gimnazială Livezile, Timiș;
  3. Georgiana-Ionela Iordache – Învățător, Liceul Teoretic ”David Voniga” Giroc, Timiș;

Categoria: Dezvoltarea abilităților socio-emoționale

  1. Lidia Nadasan – Învățător, Scoala Gimnaziala Beica de jos, comuna Beica, Mureș;
  2. Mihaela Nistor – Profesor, Liceul Tehnologic Drăgănești-Olt, Școala Gimnazială Comani/Liceul Teoretic Drăgănești-Olt, Olt;
  3. Georgeta Safta – Învățător, Școala Gimnazială Gura Văii, Bujoreni, Vâlcea;
  4. Ursache Andreea – Profesor, Liceul „Lascăr Rosetti”, Răducăneni, Iași;

Categoria: Dezvoltarea leadership-ului la elevi

  1. Marinela Culea – Director, Liceul Tehnologic „Cezar Nicolau” Brănești, Ilfov;
  2. Gabriela Gălățeanu – Învățător, Școala Gimnazială Orbeni, Bacău;
  3. Luminița Maria Ilea – Profesor, Școala Gimnazială Nr. 2 Țețchea, Bihor;

Categoria: Implicare în comunitate

  1. Lăcrămioara Cule – Profesor, Școala Gimnazială Scărișoara, Olt;
  2. Daniela Niste – Învățător, Școala Gimnazială ”Cornel Regman” Daneș, structura Seleuș, Mureș;
  3. Angelica Șarig – Profesor, Școala Gimnazială Cleja, Bacău;

În etapa de preselecții au fost implicați 80 de profesori, alumni și membri ai echipei Teach for Romania care au jurizat cele 518 nominalizări, iar în ultima etapă de jurizare au făcut parte 38 de specialiști din: societatea civilă, experți în educație, reprezentanți ai sectorului business, elevi, parteneri instituționali și parteneri media. Toate candidaturile finaliste se află în etapa de documentare în teren pentru a verifica validitatea informațiilor furnizate.

Cei 22 de profesori finaliști provin din școli rurale din 15 județe: Iași, Ialomița, Hunedoara, Mureș, Olt, Vâlcea, Ilfov, Bacău, Bihor, Timiș, Bistrița-Năsăud, Dolj, Călărași, Cluj și Mehedinți.

Câștigătorii vor fi anunțați pe 15 februarie, în cadrul Galei Profesorul Anului din mediul rural, ce va avea loc la Timișoara – Sala Multifuncțională a Consiliului Județean Timiș (Bd. Revoluției din 1989, nr. 17), începând cu ora 17.00. Evenimentul va fi transmis live și pe pagina de facebook Teach for Romania.

Mai multe detalii despre categoriile de nominalizare și criteriile de evaluare, pe pagina evenimentului: teachforromania.org/gala-2024.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *