Doua drumuri judetene din Iasi au trafic ca pe drumurile nationale

Doua drumuri judetene din Iasi au valori de trafic comparabile cu drumurile nationale, uneori chiar depasite, sustin autoritatile. Ruta judeteana Iasi – Vaslui si Tronsonul de drum aflat la congruenţa judeţelor Neamţ, Iaşi şi Suceava sunt cele mai aglomerate din judet. Potrivit directorului Ciprian Ciucan aici sunt si cele mai mari probleme de pe drumurile judetene.

Cele doua drumuri judetene au preluat o buna parte din traficul de pe drumurile nationale fiind tranzitate zilnic de toate tipurile de autovehicule.

Ciprian Ciucan – Director DJADP Iasi:Din valorile de trafic suntem cu doua tronsoane aglomerate spre foarte aglomerate, DJ 248 Iasi – Vaslui si DJ 208 Limita Judet Neamt – limita Judet Suceava in care valorile de trafic sunt comparabile cu cele de drum national chiar depasite. De acolo am avut nenumarate probleme legate de starea tehnica fiind nevoiti sa intervenim cu lucrari specific astfel incat sa putem tine la o viabilitate normal dar valorile de trafic sunt cu mult depasite fata de ce au fost proiectate acu 10 sau 15 ani“.

Pe ambele tronsoane judetene, Directia Judeteana intentioneaza sa toarne covoare asfaltice noi.

Suntem intr-o discutie cu Consiliul Judetean pentru a putea face o lucrare mai ampla de intretinere cu un covor asfaltic  pentru ambele sectoare de drum. In ceea ce priveste DJ 208 de la Pascani, suprapunerea cu traseul de autostrada ne va crea anumite probleme pentru ca traficul este clar deviat si se va descarca acolo. In ceea ce priveste 248 Iasi – Vaslui in primavara intentionam sa intram cu lucrari ample toaletare, descarcare de apele pluviale si inclusiv covoare asfaltice pentru a putea readuce stadiul de viabilitate initial si conditii de trafic”, a completat Ciprian Ciuca, la TeleM. 

Supralargirea drumului judetean din capat CUG pana la centura mai are de asteptat din cauza birocratiei si lipsei de finantare. Costurile proiectului sunt destul de ridicate.

“Suntem in continuare cu documentatia finalizata dar suntem loviti de exproprieri si identificare de proprietari care dureaza. Am reluat din nou procesul de avizare pentru ca unele avize au expirat déjà. Noi nu am abandonat proiectul si chiar ne dorim sa-l facem doar ca acolo complexitatea si tipicul amplasamentului ne pun destul de multe probleme pentru ca efectiv constructia drumului reprezinta 30-40 la suta cat presupune relocarea utilitarilor si aici sunt “n” studii de coexistent, variante si aici costurile ne-au dus destul de mult initial si inca nu avem sursa de finantare stabilita pentru a putea sa facem pasul urmator dar vrem ca la sfarsitul anului sa ne prinda cu toate avizele valabile iar daca se identifica o sursa de finantare sa putem face si aceasta largire. Toata lumea o asteapta si eu personal o astept. Ea nu va crea mari modificari in ceea ce priveste fluxul de trafic de dimineata pentru ca, este o coada din Podu Ros pana acolo. Va ajuta spre iesirea din oras pentru ca toate virajele vor fi de dreapta si va crea fluenta in degajarea traficului”, a adaugat directorul DJADP Iasi.  

La o ultima estimare, prin capat CUG se inregistrau zilnic aproximativ 10.000 de intrari si iesiri de autovehicule.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *