Doi directori ieșeni de școală, premiați în cadrul Galei Directorii Anului, ediția 2021

catalin condrea

Directorii de scoala din Romania au fost premiati pentru proiectele de transformare a educației în care s-au implicat, la Gala Premiilor pentru Directorii Anului 2021. La aceasta editie, premiile au fost câștigate de patru lideri educaționali din Iasi, Tecuci, Targu Magurele si Pascani. Directorul Anului 2021 este Mihaela Romanescu, director la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iași, distincție oferita de Klaus Iohannis.

Directorii de școală care au fost premiați anul acesta au demonstrat calitati exceptionale de leadership, management și strategie, prin proiecte cu rezultate vizibile în comunitățile școlare din care fac parte. Distincțiile primite de aceștia sunt pentru Egalitate de Șanse, Antreprenoriat și Inovație, dar si premiul pentru Directorul Anului 2021.

Mihaelei Romanescu, director la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iași este Directorul Anului 2021. Aceasta, împreuna cu echipa sa de profesori, a publicat în acest an școlar 3 ghiduri pedagogice moderne care cuprind exemple didactice si a derulat 7 proiecte cu finanțare de la Comisia Europeană. Prin intermediul acestor proiecte a înființat un laborator de realitate virtuală în cadrul școlii, astfel că echipa de profesori a creat lecții VR pentru disciplinele STEM și a susținut elevii în dezvoltarea competențelor lingvistice, antreprenoriale sau matematice. 

Adina Romanescu – director Liceul Informatica Grigore Moisil:Initiativele noastre inovative, curiculare au adunat anul trecut cel putin 3 ghiduri pe care le-am publicat. Unul dintre ghiduri le-am oferit in dar profesorilor din intreaga tara pentru Ziua Mondiala a Educatiei. Nu ne-am oprit niciun moment si prin cele 7 proiecte europene pe care le avem acum in derulare, am dezvoltat competentele antreprenoriale de IT, lingvistice la elevi, am creat companii sociale”.

În egală măsură, aceasta a dezvoltat un proiect despre imprimarea 3D și unul despre utilizarea tehnologiei dronelor în sala de clasă. Echipa de profesori ai liceului a creat peste 40 de softuri educaționale la aproape toate disciplinele.

Maria Rodos – profesor de istorie Liceul de Informatica Grigore Moisil:Viata unei scoli inseamna multe igrediente la un loc, inseamna elevii nostri, profesorii din cancelarie dar inseamna si parinti, inseamna si comunitate, inseamna institutii, mediul de afaceri, mediul cultural iar in ultima perioada am simtit ca toate aceste elemente s-au intalnit perfect”.

Adina Romanescu – director Liceul Informatica Grigore Moisil:Atelierele noastre de robotica CyLiis sunt adevarate spatii de invatare pentru disciplinele STEM. Am adus dronele in salile de clasa, elevii nostri utilizeaza imprimante 3 D, realizeaza piese pentru roboti, au produs chiar si viziere in vremea pandemiei”.

Premiul Directorul Anului pentru Antreprenoriat a fost câștigat la această ediție de Adriana Lefter, director la Școala Gimnazială „Elena Doamna” din Tecuci, care a atras fonduri în valoare de 150.000 de euro prin șase proiecte Erasmus. Prin intermediul acestora, peste 20 de cadre didactice și 40 de elevi au participat în mobilități Erasmus internaționale, iar mai mult de 300 de elevi au participat la două mobilități desfășurate online.

Distincția Directorul Anului pentru Inovarea fost acordată lui Cătălin Condrea, director al Școlii Gimnaziale Speciale din Pașcani, a cărui activitate se centrează pe designul proceselor de învățare și care a implementat un proiect de interasistență prin intermediul căruia peste 40% dintre cadrele didactice ale școlii își dezvoltă competențe educaționale și terapeutice pentru copii cu nevoi speciale, iar 30 de părinți sunt implicați în procesul de parenting pentru a înțelege mai bine nevoile copiilor lor. Mai mult, Cătălin Condrea a proiectat grile de evaluare prin care monitorizează rezultatele tuturor elevilor din școală și folosește datele în realizarea demersului educațional și terapeutic. Pentru copiii cu dizabilități, el a dezvoltat un program terapeutic în care sunt implicate 12 grupe de elevi cu dizabilități severe și 3 grupe de copii cu dizabilități moderate.