Directorul Wizz Air: Criza de personal a ţinut la sol, în medie, o cursă din 15 / ”Dacă, de regulă, combustibilul reprezenta o treime din costuri, acum a ajuns la jumătate”

wizz air

Directorul executiv al companiei, József Váradi, explică de ce nu poate fi accelerată creşterea numărului destinaţiilor, ce efect au scumpirile din ultima perioadă asupra preţului biletelor şi de ce uneori au apărut întârzieri în programul zborurilor.

”În acest moment, Europa se află la un nivel de 80 la sută din fluxul de pasageri dinaintea pandemiei. Cât priveşte Wizz Air, nu doar că a recuperat, dar a continuat să se dezvolte. În Iaşi, creşterea este de 130 la sută în comparaţie cu 2019, aşadar numărul zborurilor şi, bineînţeles, al pasagerilor e mai mult decât dublu. Pentru noi, România şi Iaşul sunt exemple de succes. Creşterea Wizz Air nu are legătură cu Blue Air”, a declarat Váradi.

CEO-ul companiei spune că toată industria aeronautică se află sub presiunea prețurilor la combustibili.

”Cu toţii suntem sub presiunea inflaţiei, inclusiv industria aviatică. Sunt câteva probleme, între care preţul combustibilului, care aproape s-a dublat în ultimele 7-8 luni. Această evoluţie are un impact major asupra performanţelor companiilor aeriene. Dacă, de regulă, combustibilul reprezenta o treime din costuri, acum a ajuns la jumătate. Pe de altă parte, inflaţia afectează atât veniturile personalului de bord, cât şi pe cele ale partenerilor de la sol, cei care se ocupă de bagaje, de partea tehnică. E valabil pentru întreaga industrie aviatică, nu doar pentru compania noastră”, a mai spus acesta.

Problema personalului nu a afectat WIzz Air, susține Váradi, ci mai mult întârzierile din aeroporturi, fapt ce face ca operatorii să iasă din marja de timp în care pot munci.”Avem destui oameni, piloţi şi însoţitori de bord. Problema este că, odată ce apare pe undeva o întârziere care are drept cauză lipsa de personal – să spunem în controlul de trafic sau în securitatea aeroporturilor ori în manevrarea bagajelor –, acea întârziere se propagă apoi, se acumulează de-a lungul zilei. Or, piloţii ies din marja de timp, pentru că există o limită impusă de regulamentele care guvernează condiţiile de zbor. Astfel, în cele din urmă se poate ajunge la anularea cursei. Nu este o lipsă de resurse din partea noastră, ci faptul că se depăşeşte programarea existentă”, a mai spus Váradi.