Direcția Generală Anticorupție, verificări la Primăria Iași cu privire la spectacolul de revelion. Momentul cu drone, anulat din cauza vremii. Municipalitatea trebuia să plătească în plus peste 83 de mii de lei

revelion iasi

foto: laIasi

În urma unei reclamații, ofițerii Direcției Generale Anticorupție au solicitat și au primit de
la Primăria Municipiului Iași o serie de documente din cadrul procedurii de achiziție publică a spectacolului „Revelionul Iașului”.

După cum am informat printr-un comunicat de presă din data de 29 decembrie 2022,
serviciile de organizare a spectacolului au fost încredințate, printr-o procedură de achiziție
simplificată prevăzută de legislația în vigoare, către R & A Events & Concerts SRL-D,
pentru o sumă totală de 553.700 lei, fără TVA, care a inclusiv artiști, scenotehnică, cazări,
deplasări, taxe etc.

Potrivit contractului menționat, spectacolul a inclus focuri de artificii. Așa cum am anunțat,
„în funcție de condițiile meteorologice și tehnice”, evenimentul ar fi putut include și un
spectacol de lumini cu lasere și drone.

După semnarea contractului, firma a notificat municipalitatea că, dat fiind timpul prea
scurt și întrucât nu erau întrunite condițiile tehnice și meteorologice necesare, nu poate
organiza și spectacolul de drone. Ca urmare, suma aferentă spectacolului de drone, de
83.200 lei, fără TVA, a fost scăzută din valoarea contractului și, evident, nu va fi achitată.
Restul serviciilor prevăzute în contract au fost onorate.

Pentru Revelion, procedura a fost lansata pe 21 decembrie, firmele interesate au avut doar 2 zile pentru a depunde ofertele iar castigatorul a fost anuntat dupa Craciun. Serviciile de organizare a spectacolului au fost încredințate, printr-o procedură de achiziție simplificată prevăzută de legislația în vigoare, pentru o sumă totală de 553.700 lei, fără TVA, care a inclusiv artiști, scenotehnică, cazări, deplasări, taxe.

Mihai Chirica – primar Iasi:

„De regula luna decembrie ne preseaza ca timp, asa patim de fiecare data pentru ca programul sarbatorilor de iarna il trecem de fiecare data prin consiliu. Licitatia a fost facuta ca de fiecare data prin publicare, s-a publicat si pe site-ul Primariei, s-a primit o oferta, s-au perfectat si actele, deci din aceasta perspectiva nu este niciun fel de problema. Sigur, contractul ne-a trimis inainte o notificare sustinand ca nu poate face jocul cu dronele si renunta in totalitate si la bani. Era vorba despre 83.000 lei la care el a renuntat pentru ca nu putea sa dea decat focul de artificii”.

Potrivit contractului menționat, spectacolul a inclus focuri de artificii, un spectacol de lumini cu lasere și drone. După semnarea contractului, firma a notificat municipalitatea că, dat fiind timpul prea scurt și întrucât nu erau întrunite condițiile tehnice și meteorologice necesare, nu poate organiza și spectacolul de drone. Primaria a precizat ca, suma aferentă spectacolului de drone, de 83.200 lei, fără TVA, a fost scăzută din valoarea contractului. Restul serviciilor prevăzute în contract au fost onorate.

Razvan Timofciuc – consilier local USR:

„In ultimii 6 ani de cand sunt in Consiliul Local, am observat ca Primaria aplica aceeasi „reteta” pentru organizarea Revelionului. Lanseaza pe ultima suta de metri o procedura netransparenta de achizitie iar in privinta castigatorului nu este niciodata o surpriza. Este acelasi an de an Anul acesta procedura a fost anuntata miercuri 21 decembrie, avand o valoare de peste 100.000 euro iar firmele interesate au avut la dispozitie zilele de 22 si 23 decembrie pentru a pregati oferta intrucat termenul de depunere a fost 27 decembrie iar zilelele 24 – 26 decembrie au fost nelucratoare. Asadar un timp foarte scurt pentru o firma din Romania sa poata depuna o oferta serioasa de organizare a Revelionului. Aici tragem concluzia ca a fost creat un caiet de sarcini special pentru a castiga licitatia si care castiga in ultimii ani licitatia pentru organizarea Revelionului”.

Cercetarile sunt de abia in faza incipiente fiind deschis un dosar „in rem”.