Deschiderea circulației pentru camioanele mai grele de 7,5 tone pe Valea Prahovei a generat probleme mari. Un bărbat a murit
Marți, 9 iulie, a fost prima zi în care camioanele mai grele de 7,5 tone au avut voie să circule pe Valea Prahovei – după închiderea Văii Oltului – iar efectele s-au simțit imediat.
Traficul s-a agomerat pe DN1, de la prima oră, iar pe șoseaua spre munte un barbat de 77 de ani și-a pierdut viața, după ce a ajuns cu mașina pe contrasens. Pe celelalte rute, care ocolesc Valea Oltului, fluxul de mașini este moderat.
Încă de dimineață, pe DN1, în Prahova, s-au format coloane de mașini. Înainte de Comarnic așteptau cei care urcau spre munte, iar la Azuga erau cei care se îndreptau spre București.
Dimineață, circulatia s-a blocat o oră la Nistorești. Un șofer de 77 de ani și-a pierdut viața după ce a intrat cu mașina pe contrasens și s-a izbit de o alta. În accident a fost rănită și o femeie. La fata locului a intervenit un elicopter SMURD.
În acest timp, pe Valea Oltului lucrările de defrișare au continuat. In prima zi muncitorii au retezat 800 din cei aproximativ 20 de mii de arbori care trebuie îndepărtați de pe traseul autostrăzii. Ca să termine într-o lună, ritmul trebuie menținut, dacă nu chiar accelerat.
La intrarea pe Valea Oltului, sute de camione așteaptă sub soarele necruțător ora 20:00, când circulația se reia până a doua zi dimineața.
Luni seara, când poliștii au deschis drumul, șirul de mașini avea peste 5 kilometri.
Mulți șoferi de tir nu vor să meargă pe rutele ocolitoare Târgu Jiu – Simeria, ori Craiova – Timișoara. Spun că ocolul este prea mare, iar serpentinele de pe defileul Jiului – dificile.
La sfârșitul săptămânii se vor aglomera si rutele folosite de cei aflați în vacanță – Transfăgărășanul și Transalpina, spun polițiștii.