De la 8 ianuarie, activitatea cu publicul a Serviciului de Stare Civilă Iași se reorganizează total

Din 8 ianuarie 2025 înregistrarea faptelor de stare civilă se va face în România doar în noul sistem Informatic Integrat pentru emiterea actelor de stare civila (S.I.I.E.A.S.C) proiect implementat de către Ministerul Afacerilor Interne (Direcția Generală pentru Comunicații și Tehnologia Informației și Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor) în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicații Speciale, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și Autoritatea pentru Digitalizarea României.

https://youtu.be/awi9IqG8cTs

Din acest motiv, începând cu data de 08.01.2025 activitatea de lucru cu publicul a Serviciului de stare civilă Iași se reorganizează în totalitate.

Accesul se face doar pe bază de programare online.

Noul program de lucru cu publicul este disponibil aici – https://dlep-iasi.ro/program-de-lucru.html

Tot din acest an, inregistrarea nasterii se poate face in localitatea de domiciliu sau resedinta a unuia dintre parinti și nu doar la locul unde s-a produs nașterea cum se întâmpla în trecut.

Exemplu: Copil născut în municipiul Iași, mama are domiciliul în Bacău iar tatăl în Miroslava – înregistrarea nașterii se poate face și la SPCLEP Bacău sau la Primăria Miroslava (compartimentul Stare Civilă). Anterior, nașterea putea fi înregistrată doar la Starea Civilă Iași.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *