Dacia a oprit fabrica de la Mioveni vreme de 48 de zile în 2021 și a pierdut producția a circa 90.000 de automobile

01_Dacia-Sandero-2021_autosprint.ch_

Dacia a reușit să ducă modelele Sandero și Duster pe locurile doi, respectiv 10 ca număr de înmatriculări, deși, după cum spun oficialii companiei, producția fabricii din Mioveni a fost oprită, în total, 48 de zile în acest an, din cauza crizei de componente.

E drept, modele Dacia se produc și în Maroc, după cum scria în 2020 Profit.ro, de exemplu, Sandero, fabricat exclusiv la Tanger și Casablanca. Pe liniile de producție de la Mioveni mai sunt dezvoltate modelele Duster și Sandero Stepway.

De asemenea, modelul electric Dacia Spring, aflat pe locul trei la înmatriculări în Europa, încă din primul an de când e pus pe piață, e produs în China, afectată mai puțin de criza de semiconductori, cele mai multe fabrici de profil fiind în zonă.

Opririle repetate ale fabricii au provocat în cazul Dacia, o pierdere de aproximativ 90.000 de vehicule, care nu au putut fi produse”, au transmis oficialii Dacia, pentru Economedia.

Interesant e că, potrivit consultanților de la JATO, criza de sănătate și cea de semiconductori au determinat și reducerea ecartului dintre mașinile aflate în topul înmatriculărilor europene.

Astfel, lipsa de cipuri a avut un impact notabil asupra clasamentului general al modelelor. Poziția de vârf a fost ocupată de Renault Clio, însă între Renault și al patrulea model din clasament au existat mai puțin de 200 de unități. Renault și rivalii săi – Peugeot 208 și Dacia Sandero – nu au fost la fel de afectați luna trecută ca Volkswagen Golf sau Toyota Yaris, al căror volum a scăzut cu 72%, respectiv 65%.

economedia