Cum împarte România banii de la UE pentru autostrăzile și drumurile expres din Moldova

autostrada-1024x661

Cei mai mulți bani din Planul Național de Recuperare și Reziliență vor merge către dezvoltarea intrastructurii de transport – 9,2 miliarde de euro, către proiecte de utilități publice – 4,3 miliarde euro, precum și către modernizarea sistemului de sănătate – 1,8 miliarde de euro, potrivit unui draft al documentului ce urmează să fie prezentat public de guvern în perioada următoare.

Autostrada A7, considerată coloana vertebrală a Moldovei, este doar unul dintre proiectele care ar putea primi finanțare. Șefii de la Drumuri ar vrea ca în această iarnă să scoată la licitație cel puțin unul dintre cele trei loturi ale secțiunii de 63 de kilometri dintre Ploiești și Buzău.

Autostrada, care pornește de la Ploiești și urcă apoi spre Moldova trecând pe lângă Buzău, Focșani, Bacău, până la Pașcani, va avea aproximativ 320 de kilometri și va costa circa două miliarde de euro.

Tot din Planul Național de Recuperare și Reziliență ar urma să fie finanțate lucrările și la cei 50 de kilometri de autostradă care vor ocoli Capitala pe la nord, dar și drumul expres Pașcani-Suceava-Siret, precum și finalizarea autostrăzii Lugoj-Deva, din care lipsesc circa 13 kilometri.

Și drumul expres care vine în continuarea șoselei de mare viteză și leagă Pașcani de Suceava și Siret ar urma să fie finanțat tot din PNRR.