Cu cat se va reduce timpul de traversare a orasului Podului Iloaiei dupa ce vor fi instalate semafoare in cele trei intersectii? DRDP Iași a obținut avizul IGPR – Direcția Rutieră pentru proiect

Potrivit avizului, semafoarele din cele trei intersecții vor fi corelate în sistem „undă verde”, sistemul urmând a fi prevăzut cu mod de funcționare „galben intermitent” – regim de avarie, în cazul unor defecțiuni ale echipamentelor de semaforizare.

📌 Corpurile semafoarelor vor fi prevăzute cu sisteme de iluminat de tip LED, timpii de semaforizare urmând a fi stabiliți în funcție de valorile actuale ale traficului de pe traseul drumului național.

📌 În perioada următoare, antreprenorul va întocmi documentația de instituire a restricțiilor de circulație și va trece la execuția lucrărilor, conform ordinului de începere.

📌 Reamintim, testarea sistemului provizoriu de semaforizare a fost efectuată în vara anului trecut, timp de trei zile (14, 16 și 17 iulie 2023) și a vizat principalele intersecții din oraș (cu Str. Petru Rareș și cu Str. Cuza Vodă și Str. Traian, în zona Primăriei), în proiect fiind inclusă și semaforizarea intersecției cu DJ 281, spre Erbiceni.

În cadrul testelor au fost montate 22 de semafoare provizorii destinate autovehiculelor și pietonilor, puse la dispoziție de DRDP Iași, softul și dispozitivele de sincronizare fiind puse la dispoziție cu titlu gratuit de principalii parteneri în proiect – Asociația „#HaiCăSePoate” și compania Red Spektrum.

Din punct de vedere tehnic, s-a remarcat o reducere cu aproximativ 60% a timpilor de așteptare (de la 40-50 de minute la aprox. 15 minute) în după-amiaza zilelor de vineri și de duminică și cu 46% în dimineața zilei de luni, când în localitate este organizat târgul săptămânal, cu timpi de semaforizare de 90 – 120 sec. pentru autovehicule și de 20-40 sec. pentru pietoni.

Semaforizarea acestor intersecții reprezintă o soluție intermediară pe termen scurt pentru reducerea timpilor de traversare a localității Podu Iloaiei, având în vedere ambuteiajele create. Aceasta este premergătoare celorlalte soluții pe termen mediu și lung avute în vedere de DRDP Iași, respectiv construirea unei variante ocolitoare, construirea de pasaje pietonale sau Autostrada A8, Ungheni – Tg. Neamț.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *