CREDERE se opune transferului de atribuții, în domeniul protecției consumatorilor de servicii financiare, de la ANPC către Banca Națională a României

bnr

Banca Națională a României depune eforturi la nivel guvernamental pentru preluarea atribuțiilor în domeniul protecției consumatorilor, deși aceasta a renunțat voluntar la atribuțiile care îi reveneau pentru protejarea intereselor economice ale clienților bancari, ANPC devenind astfel singura autoritate competentă ă sancționeze derapajele instituțiilor de credit în domeniul protecției consumatorilor.

Până în 2008, BNR a avut competențe în domeniul protecției consumatorilor, dar nu a luat poziție împotriva clauzelor abuzive existente în contractele de credit din acea perioadă, bancherii declarând că respectivele contracte erau avizate de către banca centrală. Opinia BNR pe subiectul clauzelor abuzive s-a făcut auzită și mai clar în anul 2013, guvernatorul Mugur Isărescu declarând că respectivele clauze, chiar și interzise prin lege, trebuie asumate de către clienți.

Credere nu susține demersul actual al BNR considerând că aceasta nu pot gestiona un domeniu pe care l-a disprețuit, susținând consecvent interesele industriei bancare în detrimentul intereselor consumatorilor, poziționându-se în afara sferelor de echilibru.

Asocitația consideră că singura soluție este întărirea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, acoperirea lipsei de personal, profesionalizarea angajațiilor, îmbunătățirea părții de logistică, majorarea salariilor și creșterea amenzilor.