Continuă propagarea reclamelor false realizate cu tehnologia deepfake pe social media
S-au înmulțit reclamele de tip deepfake de pe platformele de socializare în care oficiali români sau alte persoane cunoscute par să promită românilor îmbogățire rapidă. Clipurile trucate îi distrează pe unii, dar pe alţii chiar îi păcăleşte și aceștia ajung astfel să piardă bani crezând că investesc în soluții de îmbogățire rapidă.
Prin intermediul unor astfel de mesaje care par autentice unele persoane sunt convinse să acceseze un link și să furnizeze date personale, date de autentificare sau chiar date de card. Cei care realizează asemenea montaje prin tehnologia deepfake se bazează pe lipsa de atenţie a oamenilor, care nu numai ca urmăresc videoclipurile, dar le şi distribuie fără o minimă verificare a sursei.
Există totodată pericolul ca, într-un an cu mai multe rânduri de alegeri, obiectivul unor astfel de clipuri alterate și trucate să se schimbe pentru a răspândi dezinformare. În Slovacia, în toamna trecută, un candidat al opoziţiei a pierdut alegerile după ce pe reţelele de socializare a fost postat un clip în care părea să vorbească despre fraudarea votului. Până la blocarea clipului, acesta a fost văzut de mulţi alegători care apoi nu l-au mai votat pe politician.