Consiliul Concurentei din Ungaria a amendat Wizz Air pentru practici comerciale neloiale
Potrivit Consiliului Concurentei din Ungaria, Wizz Air a efectuat comunicări comerciale cu încălcarea cerinței de îngrijire profesională fata de caracteristicile esențiale ale serviciului de check-in automat al pasagerilor și a tăcut despre faptul că consumatorii pot achiziționa „servicii suplimentare” care fac parte din unele dintre pachetele sale de servicii separat. Astfel, compania a îndreptat consumatorii către pachete mai scumpe.
Wizz Air și-a asumat mai multe angajamente pe parcursul procedurii, dar acestea nu au fost acceptate de Consiliul Concurenței, având în vedere fezabilitatea lor îndoielnică și procedurile anterioare și în derulare.
Autoritatea de concurență a dezvăluit că în perioada noiembrie 2018 – mai 2024, compania aeriană a tăcut – sau nu a comunicat la timp – că la alegerea serviciului de bază, consumatorii au opțiunea de a achiziționa unele servicii suplimentare.
Consiliul Concurentei a mai dezvăluit că, din decembrie 2019, compania aeriană s-a angajat în practici comerciale legate de conținutul și limitările serviciului de check-in automat al pasagerilor, care au încălcat cerința de îngrijire profesională.
Csaba Balázs Rigó, președintele Consiliului Concurentei, a trimis un apel mai multor companii aeriene cu discount care operează în Ungaria, inclusiv șefului Wizz Air, pentru a proteja pasagerii din cauza perturbărilor continue din transportul aerian.
În legătură cu dosarul care tocmai a fost încheiat, consiliul atrage atenția companiilor aeriene să își publice informațiile legate de vânzarea biletelor în mod transparent în toate cazurile și să le formuleze într-un mod ușor de înțeles.
Într-o declarație trimisă MTI, Wizz Air a scris că compania aeriană pune la îndoială legitimitatea amenzii, nu este de acord cu justificarea acesteia și, prin urmare, ia măsuri legale.
Compania a cooperat pe tot parcursul procesului de investigație, care a durat mai bine de un an, și a dat dovadă de o atitudine constructivă, a transmis operatorul aerian. “Wizz Air este convinsă că procesul său de rezervare a fost clar, ușor de înțeles și transparent și a servit intereselor pasagerilor”, a transmis Wizz Air.