CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea și execuția Secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești

37919178-9138707-image-a-109_1610474390943-768x512

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Dan Vîlceanu, împreună cu Secretarul de Stat, Ionel Scrioșteanu, au participat alături de Directorul General al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, astăzi, la semnarea contractului pentru proiectarea și execuția Secțiunii 4: Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești, în lungime de 9,86 km, cu ofertantul declarat câstigător, respectiv PORR CONSTRUCT S.R.L.
 
”Sunt bucuros să mă aflu aici la această semnare ce marchează un moment foarte important pentru Autostrada Sibiu-Pitești. După mai bine de 2 ani, am reușit astăzi să semnăm contractul pentru Secțiunea 4, o porțiune de drum ce prezintă câteva caracteristici aparte, vorbim de 12 poduri și de un tunel cu o lungime de peste 1.300 de metri. Am încredere că relația dintre CNAIR și antreprenor va fi una extrem de bine închegată pentru a duce la bun sfârșit construcția acestei secțiuni a autostrăzii”, a declarat Dan Vîlceanu, Ministrul Interimar al Transporturilor și Infrastruturii.
 
”Am semnat astăzi contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești. Este încă un pas pentru construcția acestei autostrăzi extrem de importantă, nu doar pentru România, ci și pentru economia europeană. Autostrada Sibiu – Pitești este deosebit de relevantă pentru desfășurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece asigură la nivel funcțional o traversare de la Vest la Est a Teritoriului Național. De asemenea, este și prima legătură cu rețeaua rutieră europeană care traversează Munții Carpați. Acest obiectiv al României și al Uniunii Europene este așteptat de mai bine de trei decenii”, a precizat Cristian Pistol, directorul general CNAIR.

Valoare investiției este de aproape 339 de milioane de euro, fără TVA, cu finanțare prin fonduri nerambursabile europene.

Contractul prevede și construirea a 12 poduri, pasaje și/sau viaducte, având o lungime medie de 230 de m, dintre care, cel mai lung fiind Viaductul de la km 84+341, în lungime de 630 de m și a unui Tunel în lungime de 1.350 de m, în zona de traversare a dealului Momaia, județul Argeș.

Lucrările se vor finaliza în 5 ani, potrivit proiectului.