Clujul și Oradea au început, în 2023, lucrări la proiecte majore, în timp ce Iașul stagnează

Iașul pierde din ce în ce mai mult teren în fața orașelor din vestul țării. Este îndeajuns să aruncăm o privire pe contractele de lucrări de anvergură pe care le-a semnat fiecare municipalitate în primele opt luni ale anului. Diferențele sunt majore: Clujul și Oradea încep noi proiecte ambițioase de dezvoltare, Iașul stagnează, scrie „Ziarul de Iași”.

Potrivit publicației, Clujul a semnat contracte de lucrări cu o valoare de 9,6 miliarde lei (12 contracte), Oradea de aproape 240 milioane lei (6 contracte), iar Iașul abia a trecut de pragul de 110 milioane lei (3 contracte). Chiar dacă scădem metroul de la Cluj, administrația condusă de Emil Boc se află în continuare în top cu peste 510 milioane lei.

Dacă excludem metroul (9,05 miliarde lei), proiect care a ajuns în fază de lucrări la circa șase ani de la momentul inițierii, Clujul se poate lăuda cu proiecte precum: construirea unui bazin de înot (117,4 milioane lei), contractarea unui constructor pentru prima etapă de realizare a centurii metropolitane (94,2 mil. lei), achiziția a 40 de autobuze electrice (70 mil. lei), amenajarea unei parcări Park&Ride (60,8 mil. lei), construirea unei noi școli (42,2 mil. lei), construirea unui liceu nou cu sală de sport (30,3 mil. lei), restaurarea unui monument istoric (27,9 milioane lei), reparații urgente la imobile din proprietatea publică (24,7 mil. lei), lucrări de întreținere la școli (16,3 mil. lei), construirea unei grădinițe (15,2 mil. lei) și achiziția de energie electrică pe bursă (11,4 mil. lei).Toate aceste valori sunt fără TVA și reprezintă proiecte pentru care au fost semnate contractele de lucrări sau de furnizare în primele opt luni ale anului. În schimb, valoarea totală a proiectelor este mai mare întrucât, după caz, investiția mai cuprinde și alte componete: dotări, echipamente, proiectare, consultanță etc.La Oradea, cel mai mare contract semnat în primele opt luni anului face referire la construirea așa-numitului „Centru de antreprenoriat”, care înseamnă, de fapt, amenajarea unei noi piețe cu produse agricole și parcare subterană (77 milioane lei). După valoare, urmează un centru intermodal de transport (amenajarea de căi ferate pentru transport marfă, inclusiv cu acces rutier) de 47,1 milioane lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *