Clujenii cu metroul, iesenii cu panselutele. S-a dat start celui mai mare proiect de infrastructura din Romania dupa Revolutie
Ieri s-a dat start lucrărilor la cel mai mare proiect de infrastructură din România de după Revoluție. Cluj-Napoca este primul oraș după București care va avea metrou.
Magistrala I de metrou Cluj are finanțare cu fonduri europene prin Planul Național de Redresare și Reziliență al Guvernului României – Componenta 4 – Transport Sustenabil.
Finantarea se ridica la 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele două etape necesare construcției Magistralei 1 a metroului clujean. Linia de metrou va fi în întregime subterană și va străbate zona metropolitană Cluj-Napoca pe o lungime de 21 de kilometri si va fi proiectata cu 19 stații si un depou. Va fi construit din două tuneluri circulare, fiecare având o cale de rulare și un diametru interior de 5,5 metri.
“Intre stațiile Țara Moților și Mănăștur, tunelele vor avea o adâncime între 26 și 67 de metri. Plecând din Sfânta Maria până în Piața Mărăști și Europa Unită, tunelurile vor fi săpate la o adâncime care variază între 16 și 27 de metri, iar cea de a treia secțiune a metroului, între Piața Mărăști și Muncii, tunelurile o vor străbate la o adâncime între 20 și 29 de metri. Sistemul de metrou la cheie va avea cea mai modernă tehnologie de automatizare a traficului și anume nivelul IV, incluzând un centru de control integrat care susține funcționarea fără mecanic și servicii de transport de mare capacitate. În cazul metroului nostru, între 15.000 și 21.000 de pasageri pe oră și sens cu succedare a trenurilor de 90 de secunde”, a declarat Șerban Iorga, directorul proiectului.
Termenul de realizare al proiectului este de 8 ani, și cuprinde 12 luni pentru etapa de proiectare și 7 ani pentru execuția lucrarilor. Proiectul ar putea fi realizat până în 2031, potrivit asigurarilor oferite de administrația locala.