Chirica dă vina pe opoziție pentru lipsa proiectelor de infrastructură
La Palatul Roznovanu, s-a reinventat sloganul „lucrurile importante au nevoie de timp”. Intrebat ieri intr-o conferinta de presa despre lipsa proiectelor de infrastructura si aglomeratia din oras, Mihai Chirica a plasat vina pe opozitie, desi in acesti 10 ani de cand ocupa functia de primar a avut majoritate in Consiliul Local.
Alte orase din tara au profitat de banii din PNRR si au construit pasaje subterane si supraterane, variante de ocolire, locuri de parcare supraetajate si poduri. Iasul este repetent la capitolul mobilitate iar Primaria nu are niciun proiect major de infrastructura.
Comunistii au lasat bulevarde cu 3 benzi pe sens, iar Mihai Chirica le-a transformat in 2 benzi sau chiar o banda, acolo unde nu exista sufieciente locuri de parcare iar soferii sunt nevoiti sa-si lase masinile langa bordura. Primarul Iasului sustine ca pasajul din Podu Ros este un proiect ajuns la maturitate, desi nu s-a miscat niciun pai pentru implementarea lui.
”Exista un proiect care se afla la nivel de proiect tehnic si care avea nevoie doar de aprobarea Consiliului Local pentru a fi facut. Este proiectul de la Podu Ros care este un proiect extrem de bine gandit si tehnic si arhitectural care este in continuare pe masa mea dar la care nu am avut sustinere politica exact din motivele pe care unii le-au sustinut crezand ca strica orientarea arhitecturala si vizibilitatea pe scaunul masinii cand treci pe sub el, nu mai vezi varful Palatului” a declarat Mihai Chirica, Primarul Municipiului Iasi
In afara unui pod de 60 metri intre Cicoarei si cartierul Alexandru, Mihai Chirica nu bifeaza nicio realizare de infrastructura in cei 10 ani de cand conduce Iasul. Edilul a dat vina pe opozitie, desi a avut majoritate in Consiliul Local.
”De castigat alegerile tot le-am castigat dar le-as fi castigat si cu un pasaj in Podul Ros pe care prietenii nostri din USR n au vrut sa il voteze pentru ca strica vizibilitatea dintre Podu Ros si ce a mai ramas din varful Palatului Culturii”, a adaugat acesta.
Oradea a construit 7 pasaje subterane in zona centrala, a terminat Inelul de Centura si mai construieste șase centuri în județ. Urmeaza incă patru pasaje rutiere la intrările în oraș și 4 pasaje pietonale pe sub noile șosele de mare viteza. La Iasi, Mihai Chirica a anunțat in ultimul deceniu pasaje în Podu Roș, Agronomie, Anastasie Panu și nu s-a apucat de nimic.
Primarul le-a prezentat machetele iesenilor dar apoi a anulat licitatii, a renunțat la proiecte iar apoi a reamintit de ele. De doi ani se lucrează la Podețul Vamasoaia pe Bucium.