CFR lansează proiectul de reabilitare a liniei Dărmănești–Vicșani–Frontieră

CFR finalizează studiul de fezabilitate pentru reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești–Vicșani–Frontieră: investiție estimată la peste 50 de milioane de lei

CFR lansează proiectul de reabilitare a liniei Dărmănești–Vicșani–Frontieră

Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA a anunțat finalizarea studiului de fezabilitate pentru proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești–Vicșani–Frontieră”, o investiție strategică pentru infrastructura feroviară a României, parte din rețeaua europeană TEN-T. Proiectul vizează modernizarea unui tronson de importanță majoră care asigură legătura feroviară dintre România și Ucraina și preia o parte semnificativă a traficului internațional de mărfuri și pasageri de pe coridoarele Rin–Dunăre și Marea Baltică–Marea Neagră–Marea Egee.

Un element cheie al investiției îl reprezintă reabilitarea podului feroviar situat peste râul Suceava, în stația Dornești, pe direcția Dornești–Rădăuți. În urma constatării unor deficiențe structurale majore, proiectul prevede o serie de lucrări complexe de consolidare și modernizare. Acestea includ execuția unei incinte de micropiloți solidarizați cu o centură de beton armat pentru creșterea capacității portante, cămășuirea elevațiilor până la bancheta cuzineților, refacerea parțială sau totală a banchetei, înlocuirea suprastructurii existente cu una nouă cu grinzi metalice sudate și cale ferată de tip 65, precum și refacerea trotuarelor, parapetelor, scărilor de acces și drenajului din spatele culeelor.

CITESTE SI: A fost semnat contractul de 117 milioane de lei pentru  electrificarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani – Frontieră

Conform anunțului publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), valoarea estimată a contractului pentru proiectare și execuție este de 42.432.044,21 lei fără TVA, din care 1,22 milioane lei sunt alocate pentru servicii de proiectare, iar aproape 39 milioane lei pentru lucrările propriu-zise. Bugetul mai include sume pentru publicitate (10.000 lei) și rezerve de implementare (2,28 milioane lei).

În plus, CFR SA își rezervă dreptul de a achiziționa ulterior lucrări și servicii similare, în valoare de până la 7,87 milioane lei, ceea ce ridică valoarea totală estimată a proiectului la 50.310.121,21 lei fără TVA.

Durata totală a contractului este de 80 de luni, structurată pe mai multe etape: 6 luni pentru proiectare, 12 luni pentru execuția lucrărilor, 60 de luni pentru perioada de garanție și testare operațională, și 2 luni pentru închiderea proiectului și recepția finală.

Etapele tehnice includ elaborarea documentației pentru obținerea autorizației de construire (DTAC și DTOE), avizarea în Comisiile Tehnico-Economice ale SRCF Iași și CNCF „CFR” SA, urmată de realizarea proiectului tehnic de execuție și derularea lucrărilor în teren.

Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești–Vicșani–Frontieră” are un rol strategic în conectarea României la coridoarele europene de transport și în consolidarea legăturilor feroviare cu Ucraina și Republica Moldova, contribuind la modernizarea infrastructurii din nord-estul țării și la creșterea siguranței și eficienței transportului feroviar internațional.

Această investiție se înscrie în strategia CFR de modernizare a rețelei feroviare naționale și de adaptare la standardele de interoperabilitate impuse de Uniunea Europeană. Potrivit companiei, lucrările vor aduce beneficii directe în reducerea timpilor de circulație, creșterea capacității de transport și îmbunătățirea condițiilor de exploatare și mentenanță a infrastructurii feroviare din zonă.

Citeste stirile TeleM si pe pagina noastra de Facebook!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *