Cerealele ucrainene sufocă portul Constanţa, fermierii români ies în pierdere: “Nu mai pot vinde chiar dacă au preţuri normale”

Portul Constanţa este sufocat de mărfurile din Ucraina! Jumătate din toată cantitatea de cereale care ajunge acolo este din ţara vecină. E vorba de 8 milioane de tone doar în primele şapte luni. În timp ce operatorii portuari au de câştigat, transportatorii români sunt nevoiți să aștepte zile întregi ca să-și poată descărca marfa.
Portul Constanţa e arhiplin: de la depozite, la terminale.
Cozi de zeci de tiruri se formează sistematic la intrarea în Portul Constanța, mai ales la porțile dedicate transportatorilor de cereale. Mașinile staționează pe banda de urgenţă a Autostrăzii A4, în zona Agigea, dar cozile continuă și în incinta portului. Constanţa a devenit cea mai mare rută alternativă de transport maritim, un port-cheie pentru exportatorii de cereale după blocada rusă asupra porturilor ucrainene.
De la începutul războiului, Portul Constanţa a gestionat deja o treime din exporturile de cereale ale Ucrainei. Iar volumele s-ar putea dubla, tocmai de aceea operatorii portuari caută să îşi mărească și ei capacitățile.Pentru a fluidiza traficul, Administraţia Portului Constanţa pregăteşte o aplicație informatică de rezervare a spaţiilor pentru camioane. Ministrul Transporturilor promite investiţii în infrastructura portului de 1 miliard de euro, însă lucrările vor fi finalizate în câţiva ani. Mâine, miniştrii Agriculturii şi iInfrastructurii din Ucraina ajung în Portul Galaţi pentru a discuta despre mărirea capacităţilor de tranzit. Între timp, fermierii români sunt cei care pierd.