Centura Ocolitoare a Iașului a ajuns în faza de documentație

centura iasi est bun

Va mai dura câțiva ani până când Iașul va avea o centură ocolitoare care să decongestioneze traficul greu din oraș. Autoritățile au anunțat că proiectantul a predat prima variantă a Studiului de Prefezabilitate pentru cartierul Bucium, iar Compania de Drumuri începe analiza variantelor de traseu pentru conexiunea cu Autostrada „Unirii” – A8, de lângă Ungheni și cu DN 24.

Centura Iași – Est va scoate traficul greu din Iași, ar putea avea o parcare în Bucium cu 300-400 de locuri, iar la Socola un Centru Intermodal de transport. Municipiul Iași are o centură de ocolire doar pe tronsonul de Vest, între Lețcani – Iași și Vaslui – Ciurea – Iași.

Sunt o serie de variante de traseu prevăzute. Sunt în analiza CNAIR. Au mai fost o serie de probleme care vor fi remediate și săptămâna asta ar trebui să vină cu varianta revizuită. Din punctul meu de vedere, sunt cumva în grafic în etapa asta de început. E o prima faza e fezabilității. Pe măsura ce lucrările de proiectare sunt avansate, SF ar trebui să fie o singură varianta de traseu care să fie supusă analizei, a spus Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat Ministerul Transporturilor.

Proiectul centurii Iași – Est, în valoare de aproximativ 300 de milioane lei, a fost inclus pe lista de rezervă a proiectelor din PNRR, dar fără a avea o documentație matură.

Este o variantă care elimină traficul greu din zona de Sud a municipiului Iași și asigură accesibilitatea către autostrada A8 și zona de Sud a județului Iași și conexiunea cu municipiul Vaslui și cu punctul de trecere al Vămii Albița. Acestea ar fi cele mai importante puncte de trecere din Estul României. Cumva degrevăm cartierul Bucium, eliminăm traficul greu, a mai spus Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat Ministerul Transporturilor.

Deocamdată nu este clar cum va arăta nodul rutier din zona Ungheni, pentru că încă nu este definitivat profilul și traseul dintre Lețcani și Golăiești, ultima variantă fiind transmisă spre analiză către Jaspers, consultantul Comisiei Europene.