Catastrofă financiară la primărie! Milioane de euro din banii pietrenilor băgați în reabilitarea culoarului de mobilitate Calea Romanului
S-a terminat modernizarea coridorului integrat de mobilitate Strada Mihai Viteazu (Calea Romanului) și avem cifrele finale care arată o catastofă financiară pentru Piatra-Neamț.
Modernizarea acest mic tronson de drum ce coboară strada Mihai Viteazu (Calea Romanului) până la podul de la Orion a costat, stați jos, uriașa sumă de 24.133.000 lei, adică 4.865.000 euro.
Cu ocazia finalizării proiectului s-a terminat și mitul banilor europeni atrași la Piatra-Neamț, căci din suma de 24 milioane lei doar 11.500.000 lei au fost bani europeni, iar restul de 12.675.000 lei, adică peste 2.500.000 euro au fost bani din bugetul local, adică din banii pietrenilor.
Orice ar zice propaganda, când mai mult de 50% din banii pentru un proiect sunt din banii de la bugetul local, acel proiect nu se mai poate numi proiect pe bani europeni.
Inițial proiectele aveau o cotă de cofinanțare de 2% bani din bugetul local, dar la final au ajuns ca peste 50% să se plătească din banii pietrenilor, asta însemnând peste 2,5 milioane euro. Și asta pentru ce? Pentru o stradă care are cea mai penibilă pistă de biciclete din România, o stradă care se blochează când pornesc semafoarele și o stradă despre care se află că avea caverne pe sub ea și acum se surpă asfaltul?
Dacă pentru cel mai mic culoar de mobilitate s-au plătit din banii pietrenilor 2,5 milioane de euro, înseamnă că la final totul se poate transforma într-un dezastru financiar pentru că cel mai important și mai scump culoar de mobilitate nu este nici pe departe gata, iar ce e pe varianta Gară – 1 Mai cu siguranță a stors și el deja alte milioane de euro din banii pietrenilor.
Asta înseamnă că estimarea noastră pesimistă de la începutul anului în care spuneam că se vor cheltui 10 milioane de euro din bugetul local și primăria zicea că dezinformăm se dovedește a fi fost una chiar optimistă, ceea ce nu e deloc bine pentru Piatra-Neamț. Cu acești bani asfaltam tot orașul singuri, fără să accesăm fonduri europene, fără stații de autobuz la preț de apartament, separatoare inutile de benzi și alte cheltuieli aberante.