Catalin Urtoi: „Din ambitie riscam sa ne trezim in 2030 cu doua autostrazi incepute si neterminate!”

autostrazi A8

Activistii ieseni pentru autostrada A8 insotiti de cativa parlamentari din regiune au participat ieri la o intalnire cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu si presedintele Camerei Deputatilor, Marcel Ciolacu privind planurile noului Guvern pentru infrastructura din Moldova.

Concluzia iesenilor este ca presiunea pe autoritati trebuie sa fie constanta pentru finalizarea obiectivelor din zona.

Ionel Apostol a solicitat în numele asociațiilor: Prelungirea termenului de dezbatere publică a Planului Investițional pentru Infrastructura de Transport din perioada 2020-2030 și participarea societății civice cu specialiști care să asigure corectitudinea și transparența evaluării proiectelor. De asemenea, inființarea unei Comisii Interministeriale formată din specialiști CNAIR, MT, politicieni și societatea civilă cat si reluarea ședințelor săptămânale de progres de la CNAIR, cu participarea societății civice. Toate propunerile au fost aprobate de către Ministrul Transporturilor.

Specialistii Ministerului Transporturilor i-au informat pe activistii ieseni care sunt sursele de finantare pentru autostrazi din regiunea Moldovei.

Autostrada A7: „Pentru tronsoanele de la Ploiești până la Pașcani finanțare integrala prin PNRR. Pentru tronsoanele de la Pașcani la Siret s-a alocat suma de 600 milioane euro”.

Autostrada A8: „Pentru tronsoanele Tg.Mures – Miercurea Nirajului și Leghin – Tg.Neamt (Moţca) finanțare integrală prin PNRR. Pentru tronsonul Miercurea Nirajului – Leghin s-a propus suma de 1 miliard euro. Pentru tronsonul Motca- Letcani – Ungheni s-a propus suma de 875 milioane euro.

Autostrada A13: „Pentru Bacău – Brașov s-a propus suma de 2,482 miliarde euro”.

„Am propus domnului Vicepremier să nu se mai împartă banii politic, câte puțin pentru fiecare proiect și fără să se finalizeze acel proiect. Suntem prea săraci ca să împrăștiem astfel banii! România nu va avea capacitate financiară ca să facă până în 2030, A8 și A13, iar din ambiția unora, ambiție care nu ține cont de logica economică, riscăm sa ne trezim în 2030 cu două autostrăzi începute și neterminate! Am propus ca banii să fie direcționați spre una singură, cea mai avansata, iar Guvernul României să se mobilizeze și s-o termine până în 2030”, a precizat Catalin Urtoi.