Camera de Comert si Industrie Iasi atrage atentia ca proiectul sectorului din A8, Motca – Letcani – Ungheni este o bataie de joc

Camera de Comert si Industrie Iasi atrage atentia ca proiectul sectorului din A8, Motca – Letcani – Ungheni este o bataie de joc. Proiectul este gandit prost si prevede doar 3 noduri de acces.

Camera de Comert si Industrie Iasi atrage atentia ca proiectul sectorului din A8, Motca – Letcani – Ungheni este o bataie de joc

În actuala propunere a proiectanților pentru A8, tronsonul de 31 km Lețcani-Ungheni are funcția de șosea de centură pentru municipiul Iași. Pe acești kilometri de centură sunt prevăzute 3 noduri de acces, unul la bariera Lețcani, unul la intersecția cu drumul judetean 282 Rediu – Horlești și unul la intersecția cu DN 24, mai aproape de Sculeni decât de Iași.

Ca o comparatie, drumul expres ce deservește centura municipiului Cluj-Napoca are 20 de noduri rutiere, 34 km de drumuri de legătură și chiar 2 km de tunele. Potrivit Camerei de Comert, momentan nu există proiectare pentru legătura facilă, rapidă și accesibilă cu Aeroportul Iași, cu Valea Lupului, cu cartierul Copou, cu Spitalul Regional.

CITESTE SI: RETROSPECTIVA 2023. A mai trecut un an fara nici un metru din Autostrada A8!

Nu există nod de legătură nici la intersecția cu DN 24C, drum strategic care asigură circulația continuă pe malul Prutului, de la intrarea acestuia în țară la Rădăuți Prut până la Galați și care deservește zona de Nord a județului Iași. În condițiile actualului stadiu al proiectului, vom avea prăpăd la accesul prin nodul Lețcani, centura va fi utilă cel mult până la nodul Rediu Horlești.

In rest, Camera de Comert considera ca vom avea o autostradă de centură muzeu, iar adevărata centură va rămâne tot șoseaua Rosetti.

“Colegiul de Conducere al Camerei de Comerț și Industrie Iași atrage însă atenția și asupra lipsei de strategie și de viziune în proiectarea Autostrăzii A8. Concret, pe lângă întârzierea uriașă a acestei investiții care este cauzată de tergiversarea de neimaginat a studiilor de specialitate, se poate constata că aceste studii sunt lipsite de o viziune dedicată cu adevărat binelui public, bazându-se pe o superficială documentare a situațiilor, conexiunilor și particularităților de pe traseul propus, a fluxurilor de circulație urbană, metropolitană, regională, a realităților din activitatea economico-socială și a tendințelor de dezvoltare investițională a Iașului”, a mai transmis Camera de Comert Iasi.

Fii alături de noi pe Facebook pentru mai multe știri!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *