Bulgaria și România au început proiectul celui de-al treilea pod peste Dunăre
Bulgaria și România au început acțiuni concrete pentru construirea unui al treilea pod peste Dunăre, a anunțat joi Ministerul Transporturilor de la Sofia, citat de Sega. Cele două țări au înaintat Comisiei Europene un proiect comun pentru un studiu preliminar de proiectare al celui de-al doilea pod la Ruse-Giurgiu, iar odată cu acesta a început practic procesul de implementare a proiectului. Noul pod va fi din nou lângă Ruse-Giurgiu și va fi combinat – pod rutier și feroviar peste Dunăre, transmite Rador Radio România.
Ministrul bulgar al Transporturilor, Gheorghi Gvozdeikov, a semnat o scrisoare de angajament comun cu ministrul Transporturilor și Infrastructurii din România, prin care cele două țări confirmă poziția conform căreia proiectul este prioritar și cele două guverne vor lucra pentru implementarea lui, se arată în comunicatul Ministerului Transporturilor.
Coordonatorii activităților vor fi Ministerul Transporturilor din Bulgaria și Ministerul Transporturilor din România. Ministerul bulgar, împreună cu partenerii săi asociați, Compania Națională pentru Infrastructură Feroviară și Agenția pentru Infrastructură Rutieră, vor realiza studiul privind infrastructura de conectare din țară.
Participarea financiară a părții bulgare la studiul de fezabilitate este în valoare de 1,4 milioane de euro și se așteaptă ca până la 50% din sumă să fie granturi în cadrul Mecanismului de Interconectare a Europei.
Odată cu studiile, se va face o analiză a diferitelor trasee și a punctelor din care va porni podul la Ruse și Giurgiu și se va sprijini alegerea unei soluții tehnice. La începutul anului 2024, este de așteptat să se anunțe dacă proiectul a fost aprobat pentru finanțare. Calendarul prevede semnarea unui contract cu Comisa Europeană până la jumătatea anului 2024 și implementarea până la sfârșitul lui 2026, când cele două state vor decide locația și modalitatea de finanțare a noului pod.
De asemenea, va fi analizată și posibilitatea utilizării mecanismelor parteneriatului public-privat pentru construirea podului. Acest lucru ar duce la o scurtare semnificativă a termenelor limită pentru realizarea integrală a podului și ar atrage finanțare suplimentară din alte surse.
sursa economedia.ro